שר התקשורת שלמה קרעי, והשר הממונה על רשות החברות הממשלתיות, דודי אמסלם, הודיעו הערב למישאל וקנין על החלטתם לסיים את תפקידו. ההחלטה באה לאחר שימוע שנערך לוקנין שבו הוא לא הופיע אלא מסר את תגובתו בכתב לטענות נגדו. מנכ"ל דואר ישראל דוד לרון הודיע שבכוונתו להתפטר מתפקידו במידה ווקנין יודח מתפקידו ולכן הזעזוע בחברה מתקרב בצעדי ענק, ובמיוחד לאור תהליכי ההפרטה וההבראה שהחברה נמצאת בעיצומם. בעקבות ההדחה הגיש אתמול בערב וקנין וחברת דואר ישראל עתירה דחופה לבג"ץ נגד שניהם בטענה להדחה פוליטית. היום בג"ץ החליט שלא להוציא צו ביניים כפי שביקשו בעתירה ונתן למדינה זמן להגיב עד 9 באוגוסט.
קרעי ואמסלם החליטו על המהלך תוך שהם מסבירים שהסיבות לסיום העסקתו של וקנין נוגעות באי שביעות רצון מתפקודו לאור ההרעה באיכות השירות בדואר, הירידה בהכנסות החברה מסחר, ואי קידום מהלכים הקשורים לתחומי הליבה של הדואר.
כעת נותר לראות האם וקנין יפנה לבג"ץ על מנת למנוע את הפיטורים. וקנין טען בשימוע באריכות ופירט את כל המהלכים שנעשו לטובת החברה בתקופת כהונתו. לכן גם ההחלטה של קרעי ואמסלם לקחה זמן היות והייתה נדרשת תשובה מנומקת ורחבה ביחס לטענות.
ההחלטה להדיח את וקנין מעלה חשש כבד להדחה פוליטית. וקנין מונה על ידי שר התקשורת הקודם יועז הנדל כמינוי מקצועי בינואר 2022, ובין קרעי להנדל מתקיימים חילופי האשמות חדשות לבקרים והיחסים ביניהם רעילים, כך שסביר להניח שוקנין משלם מחיר אישי כבד רק בגלל שמונה על ידי הנדל.
מדואר ישראל נמסר: "החברה מתכוונת לעתור באופן מיידי לבג"ץ, על מנת לעצור את הניסיון הלא חוקי לסיום כהונת יו"ר הדירקטוריון. ניסיון ההדחה נועד לשרת מניעים פוליטיים פסולים ולבוא חשבון עם מי שניקו תרבות ארוכת שנים של מינויים פוליטיים וסידור ג׳ובים לחברים. ניסיון ההדחה מהווה פגיעה בחברה, בעובדיה, בלקוחותיה ובציבור כולו, ופוגע בהפרטת החברה שיצאה לדרך רק בשבוע שעבר וכל כך קריטית לעתיד החברה.״
















