בכירים בשוק הסלולר אומרים כי בשנתיים הקרובות לא יהיה למפעילים הסלולריים מה לעשות עם הגלים המילימטריים שבהם זכו החברות, אבל כולם בשלב כזה או אחר של ניסויים פנימיים ובודקים את השימושים האפשריים לתדרים. בשיחות עם zmanavir אומרים מקורות בחברות שבהיעדר ציוד קצה אין מה לעשות עם התדרים היות וכרגע רשתות 5G אינן עמוסות דיין ולכן ניתן להשתמש בהן לטובת השימושים המקוריים של הגלים המילימטריים, קרי, קמפוסים, מתחמים מוגדרים ואזורים צפופים ועמוסים.
חלק מהחברות נעזרות בסטאראפים שמגיעים אליהם לצורך בחינת שימושים שונים, וחלק מהחברות עושות ניסויים פנימיים במתקני החברה. אגב, אחד השימושים בטכנולוגיה הוא כתחליף לרשתות WIFI גם בגלל רוחב הפס היותר גדול וגם בגלל נושא האבטחה שב – WIFI הוא יותר מורכב. זו הסיבה שרואים בתדרים שימוש במפעלים גדולים ובמגזר העסקי בעיקר.
פסי גלים מילימטריים הם גלי רדיו בתדר גבוה המשמשים גם לתקשורת סלולרית. רצועות התדרים (בישראל בתחום ה – 24 גיגה הרץ), מציעות מספר יתרונות כמו קצבי העברת נתונים במהירות גבוהה, יותר מרצועות סלולר מסורתיות, מה שמאפשר קצבי העברת נתונים מהירים יותר בזכות רוחב פס מוגדל המאפשרים ליותר מכשירים להתחבר לרשת מבלי לחוות ירידה בביצועים.
















