הירידה במכירות ציוד הקצה השפיעה על תוצאות פלאפון ברבעון השני. הכנסות החברה נשחקו ב – 5% ביחס לרבעון הקודם וב – 2.3% לעומת המקביל אשתקד והסתכמו ב – 585 מיליון שקל. ההכנסות מציוד קצה הסתכמו בכ-133 מיליון שקל, ירידה של כ-13.1%, אשר נבעה בעיקר מירידה בכמות המכשירים שנמכרו, אך לעומת הרבעון הקודם מדובר בירידה של 22.2%. החברה מעריכה שמדובר בירידה זמנית וברבעונים הבאים תחול עלייה על רקע השקות חדשות של מכשירים.
הרווח התפעולי הסתכם ברבעון ב – 49 מיליון שקל, ירידה של 2 מיליון לעומת הרבעון הקודם, וירידה של 5.8% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. החברה הגיעה ל – 600 אתרי דור חמישי והיא מעבה ומוסיפה אתרים היכן שהיא מזהה ביקושים.
תזרים המזומנים של החברה הפך שלילי והסתכם במינוס 33 מיליון שקל, לעומת תזרים חיובי של כ-131 מיליון ברבעון המקביל. הירידה בתזרים נבעה מהסטה בגביה מלקוחות משנת 2021 למחצית הראשונה של שנת 2022 עקב עיצומי עובדים בשנת 2021, שיפור בתנאי סליקת כרטיסי אשראי בתקופה המקבילה, וכן מתשלומי אגרות תדרים מראש לשנת 2023 ברבעון הנוכחי.
הרווח הנקי הסתכם ב – 41 מיליון שקל, ירידה של 10.9% לעומת המקביל אשתקד. לדברי החברה בניגוד לתחזיות היא דווקא רואה גידול בהכנסות משירותי נדידה והשימוש ב – eSIM כתופעה בעיקר אצל בני נוער עדיין לא מורגש משמעותית.
החברה צירפה 8 אלפים מנויים חדשיים בתקופה, וההכנסה ממנוי עלתה בשקל ל – 58 שקל בחודש.
אילן סיגל מנכ"ל פלאפון ו – yes אמר "המיקוד של פלאפון בפעילות הליבה, לרבות דור 5 ושירותי נדידה מוכיח את עצמו. החברה ממשיכה במגמת הצמיחה, רושמת גידול בהכנסות משירותים, לצד עלייה במצבת מנויי הפוסט פייד, שנה שביעית ברציפות, וממשיכה להוביל את הדור ה-5 בישראל עם למעלה מ-900 אלף מנויים המהווים כ-42% ממצבת מנויי הפוסט פייד של החברה".
















