לידר שוקי הון ממשיכים להמליץ על סלקום לאחר פרסום הדוחות שלה לרבעון השני. לדברי לידר תוצאות הרבעון היו נמוכות ביחס לצפי ברמת ההכנסות, כאשר ה-EBITDA היה גבוה יותר. הרווח הנקי המדווח הושפע לרעה מהפרשה לתביעה משפטית בסך 42 מיליון שקל והסתכם בכ- 5 מיליון שקל בלבד. הרווח בנטרול ההפרשה הינו כ- 37 מיליון שקל.
סבינה לוי מנהלת המחקר כותבת "החברה דיווחה על הכנסות של כ- 1.07 מיליארד שקל, EBITDA של כ- 321 מיליון שקל ורווח נקי בנטרול הפרשה לתביעה בסך של כ-37 מיליון שקל. התחזית שלנו לרבעון הניחה הכנסות של כ- 1.09 מיליארד שקל, EBITDA של כ- 313 מיליון שקל ורווח נקי של כ- 45 מיליון שקל".
לדבריה "תוצאות הרבעון הושפעו לרעה מחולשה במכירות ציוד קצה, אולם הרווח הגולמי ממכירת הציוד במחצית הראשונה של השנה היה גבוה ביחס לתקופה המקבילה. ראוי לציין לחיוב את המשך הצמיחה בהכנסות משירותי הסלולר, בדגש על המגזר הפרטי, אשר הובילה לגידול של כ- 39 מיליון שקל בהכנסות משירותים במחצית הראשונה של השנה. אנו מעריכים, כי המגמה תמשך בקצב דומה גם ברבעונים הבאים".
"המגזר העסקי הציג גם כן צמיחה נאה ביחס לרבעון המקביל, אולם צמיחה מתונה יותר ביחס לרבעון הקודם. הנהלת החברה ציינה במהלך שיחת המשקיעים כי המגמה הכללית בסגמנט הינה חיובית, וכי בחודשים הקרובים צפויים לצאת מכרזים חדשים בסגמנט, אשר עשויים להוות הזדמנות עסקית לסלקום. הכנסות מגזר הנייד היו אמנם נמוכות ביחס לצפי שלנו, 511 מיליון שקל לעומת 519 מיליון שקל, אולם עיקר הפער נבע מהכנסות נמוכות יותר מקישוריות גומלין. הכנסות ממכירת הציוד היו נמוכות באופן משמעותי ביחס לצפי, 188 מיליון שקל לעומת 210 מיליון שקל, כאשר מדובר במגמה דומה לזו שראינו בתוצאות פלאפון. ההאטה במכירות נובעת, בין היתר, מההרעה במצב הכלכלה והנורמליזציה בביקושים אחרי הקורונה".
לוי מציינת שהנהלת החברה ממשיכה להביע אופטימיות בנוגע לתרומה העתידית של המשך הגדלת מצבת לקוחות הסיבים, אשר עשוי לבוא לידי ביטוי, ביתר שאת, בתוצאות הרבעונים הבאים.
מצבת לקוחות תשתית האינטרנט גדלה במהלך הרבעון בכ-K5 ( צפי ל-K6), כאשר מצבת לקוחות הסיבים גדלה בכ-K15 ( צפי ל-K13). לגבי הטלוויזיה, על אף התחרות החברה ממשיכה לשמור על יציבות במצבת המנויים ומציינת, כי בשלב זה, ההשפעה של FreeTV על התוצאות אינה משמעותית. הכנסות משירות במגזר הנייח הסתכמו הרבעון בכ- 351 מיליון שקל, לעומת התחזית שלנו להכנסות של כ- 334 מיליון שקל. סלקום ממשיכה לפעול להורדת המינוף, כאשר החוב נטו הסתכם הרבעון בכ-1.99 מיליארד שקל לעומת כ-2.01 מיליארד שקל ברבעון הקודם".
תחת הכותרת האם הדוח מלמד על העתיד? היא כותבת שתוצאות הרבעון ממחישות מגמת שיפור בהכנסות משירותי הסלולר, אשר הובילה לגידול של כ-39 מיליון שקל בהכנסות המגזר במחצית הראשונה, אנו מעריכים גידול דומה גם במחצית השנייה של השנה (כלומר מעריכים גידול שנתי של כ- 80 מיליון שקל). כמו כן, אנו בדעה, כי הסביבה העסקית בסקטור בשילוב עם המשך מעבר לחבילות דור 5, יבואו לידי ביטוי בצמיחה נוספת בהכנסות משירותי הסלולר גם מעבר ל- 2023 אם כי עדיין קיים סימן שאלה בנוגע לקצב הצמיחה.
בשלב זה, עדיין קיים סימן שאלה בנוגע להשפעת החדירה של ה – Esim על קצב הגידול בהכנסות בשנים הקרובות. אין ספק, כי החולשה במכירות הציוד מטרידה, אך להערכתנו, לא בהכרח מדובר במגמה ארוכת טווח, ואנו צופים שיפור מסוים בקצב המכירות בעתיד. בנוגע לתחום הקווי, עיקרי המיקוד ממשיך להיות סביב התרומה של המשך העמקת דריסת רגל בתחום התשתית, בדגש על הגדלת מצבת לקוחות הסיבים, להכנסות ורווח.
מה לעשות עם המניה? אנו מעריכים, כי המשך שיפור עקבי בתוצאות ובתזרים, לצד המשך הורדת המינוף, ישפרו את רמת הביטחון של המשקיעים בחברה ויתמכו בסנטימנט כלפי המניה. כמו כן, אנו בדעה, כי התמחור הנוכחי של המניה בשוק לא מתמחר בצורה הולמת את הנכסים האסטרטגיים של החברה, בדגש על פעילות דינמיקה וההחזקה במיזם IBC. אנו ממשיכים להמליץ על סלקום בתשואת יתר, במחיר יעד של 19 שקל. יחד עם זאת, להערכתנו, חוסר הוודאות בנוגע לשינוי אפשרי בבעלות על החברה, ימשיך להוות משקולת על המניה בעתיד הקרוב.
















