דיון שנערך היום בנושא דרישת המשטרה לתקציב נוסף של 20 מיליון שקל עבור רכישת ציוד קצה ממוטורולה סולושנס כספק יחיד למשמר הלאומי הסתיים ללא הכרעה, כך נודע ל – zmanavir. משרד האוצר דורש מהמשטרה לצאת במכרז ולאפשר הזדמנות לשחקנים חדשים אך המשטרה מסיבותיה היא מסרבת לאפשר זאת. נדמה שהפעם באוצר לא קונים את טענות המשטרה שאין אפשרות בשלב הזה להכניס ספק נוסף.
בסוף השבוע חשפנו את המאבק שמנהל משרד האוצר דרך אגפי החשב הכללי והתקציבים, כנגד המשך השליטה הבלעדית של מוטורולה סולושנס במכרזי המשטרה https://tinyurl.com/2xws2255 . האוצר אינו מתערב בשיקולים הטכנולוגיים של המשטרה, אך ברגע שהתברר שישנם ספקים נוספים שיכולים לספק מוצר לא פחות טוב, ובמחיר זול משמעותית ממוטורולה סולושנס, במשרד האוצר החליטו להתערב ולא לשמש יותר כחותמת גומי.
מקורות שקרובים לדיון אמרו שהמשטרה מבקשת למעשה 40 מיליון שקל בשתי פעימות, אך לא ניתן היה להשיג אישור לכך.
ברקע הדברים נזכיר עומדת דרישת משרד התקשורת לפנות את המשטרה מתחום התדר שבו היא יושבת רגע ב – 800 מגה הרץ. המשטרה בוחנת מספר אפשרויות לאן להגר וכיצד ומתי לערוך את המכרז להקמת רשת חדשה.
















