נמשכים הפיטורים בארה"ב בתעשיית הטלקום. בסוף השבוע הודיעה חברת T-MOBILE על כוונה לפטר 5,000 עובדים, כ-7% מכלל כוח האדם שלה, במהלך חמשת השבועות הקרובים. הקיצוצים נתקלים בביקורת בארה"ב וזאת על רקע העובדה שהחברה הציגה תוצאות טובות ברבעון האחרון.
החברה הודיעה שמטרת הקיצוצים לנטרל כפילויות וכן את שכבות ניהול הביניים, אמר המנכ"ל מייק סיוורט במכתב לעובדים ביום חמישי. החברה גם מתכננת להפחית את הוצאותיה על "עובדים ומשאבים חיצוניים", אך צוות הקמעונאות ו"הטיפול בצרכנים" שעובדים ישירות עם הלקוחות לא יושפעו, אמר.
את ההסבר שלו לקיצוצים נימק "מה שנדרש כדי למשוך ולשמר לקוחות יקר יותר באופן מהותי ממה שהיה רק לפני כמה רבעונים". הקיצוצים ב – T-MOBILE מגיעים לאחר חודשים של הודעות פיטורים בהיקף רחב בארה"ב בשל ירידה בביקושים ובשל סביבה כלכלית לא ברורה.
נזכיר שמפעילים בארה"ב מצמצמים השקעות בדור החמישי בעיקר והדבר פוגע ביצרניות ציוד כמו אריקסון ונוקיה. במקביל גם נרשמת האטה משמעותית ברכש ציוד קצה בארה"ב ובעולם כולו למעשה, והתוצאה היא תעשיית הטלקום בארה"ב נמצאת באי ודאות השנה, כאשר הציפייה היא לשינוי מגמה בסוף השנה.
גם באירופה המצב לא שונה מהותית. קבוצת וודאפון הודיעה על פיטורי אלפי עובדים בשנים הקרובות ובאנגליה נעשה מאמץ למזג 2 קבוצות תקשורת (וודאפון ו – 3) בעיקר על רקע העובדה שהצפי להשקעות הוא כה נרחב ביחס לרמות המחירים בשוק שהסיכוי לשרוד זאת הופך קשה מיום ליום.
בדו"ח הרווח הרבעוני האחרון שלה בחודש שעבר, T-MOBILE דיווחה על ירידה של 2.5% במכירות לעומת התקופה המקבילה אשתקד ותוספת הלקוחות נטו ירדו מעט לעומת התקופה המקבילה בשנה הקודמת, אם כי היא רשמה שיא נמוך בנטישת לקוחות וצמחה ברווחים.
סיוורט אמר עוד "ברור שלעשות את כל מה שאנחנו עושים ופשוט לעשות את זה מהר יותר, זה לא מספיק כדי לספק את הציפיות המשתנות של הלקוחות בעתיד. השינויים של היום נועדו לגרום לנו להתמקד ביעילות בסדרה סופית של אסטרטגיות מנצחות". הודעות לעובדים יימסרו עד סוף ספטמבר. החברה הבטיחה לאלו שיעזבו חבילות פיצויים על בסיס קביעות, וכן הבשלה מואצת של אופציות שקיבלו.
















