הסכם קיבוצי עם ועד העובדים בבזק עלה היום להצבעה באסיפה הכללית בגלל העניין האישי של בעלי השליטה בהסכם. ההסכם עבר ברוב גדול של קרוב ל – 100%.
ההסכם עבר לאישור אסיפה כללית, מה שבדרך כלל לא קורה, וזאת מפני שלבעלת השליטה בבזק קרן סרצ'לייט יש עניין אישי באירוע אחרי שהביעו את רצונם לרדת באחזקות גרעין השליטה.
ההסכם שאושר מעניק לוועד העובדים הבטחה לשמירה על איתנותה הפיננסית של החברה, וכן מעניק לעובדים מענקים חסרי תקדים במקרה של מכירת מניות על ידי הבעלים. בהסכם החברה מתחייבת לשמור על דרוג האשראי הנוכחי שלה. המשמעות היא בעצם שכל החלטה שתיקח החברה מעתה ואילך צריכה להיעשות תוך כך שמובטח כי דרוג האשראי של החברה לא יפגע כתוצאה מכך. עוד קובע ההסכם כי דירקטוריון החברה אינו רשאי לבצע הפחתת הון ללא אישור מראש מהוועד.
עם הירידה באחזקות בעלי השליטה יזכו העובדים למענק חד פעמי בגובה 75 מיליון שקל שיושלם ע"י החברה בשני תשלומים, אבל משמעותי הרבה יותר מכך הוא השינוי בתנאי הפנסיה המוקדמת של העובדים. על פי ההסכם כל עובד קבוע שיפרוש בפרישה מוקדמת יזכה, החל ממועד הירידה בשליטה, לתוספת של למעלה מ – 2000 שקל לחודש לפנסיה החודשית שלו. לחלק מהעובדים בעיקר הצעירים יחסית מדובר בתוספת של עשרות אחוזים לקצבה החודשית. בחשבון גס מדובר במהלך שיעלה לבזק מאות רבות של מיליוני שקלים בשנים הבאות. בנוסף תישא החברה בתשלומי דמי הניהול לקרן הפנסיה בשיעור 2.45% מהגמלה החודשית שעד כה שולמו ע"י העובדים.
















