ועד עובדי פלאפון העביר רשימת נושאים עקרוניים להנהלת החברה לקראת פתיחה במו"מ לאחר החגים. ועד העובדים המתין להגשת הבקשה להנהלה מתוך מטרה לאפשר לועד העובדים בבזק להשלים ללא הפרעה את המו"מ שניהל על התנאים למקרה שבעלי השליטה בבזק יירדו באחזקות והחברה תיוותר ללא גרעין שליטה.
בפלאפון הבהירו עיקרון בסיסי מבחינתם האומר שכל מה שקיבלו עובדי בזק במו"מ, הם דורשים גם. במלים פשוטות בפלאפון דורשים 75 מיליון שקל מענק לעובדים במקרה של ירידה באחזקות, וכן דורשים מינוי 2 דירקטורים מטעמם לדירקטוריון.
חשוב לציין שהעובדים בבזק גם קיבעו שורה של תנאים למקרה של ירידה באחזקות על מנת לשמור על יציבותה הפיננסית של החברה, כגון איסור על הפחתות הון ועוד וסביר להניח שפלאפון תרצה להבטיח תנאים משלה לאיתנות החברה ועתידה.
אחרי החגים הצדדים ייפגשו בצורה מסודרת כדי לדבר ביניהם, וחשוב לציין שבקבוצת בזק לקחו בחשבון בעת שחתמו עם ועד עובדי בזק, שהחברות בנות ידרשו את אותן הדרישות שדרשו וקיבלו עובדי בזק.
יו"ר ועד העובדים בפלאפון יחיאל שמן מסר "הדרישות שהעלינו אינן חדשות לדירקטוריון בזק. הדרישה לנציגות בדירקטוריון עלתה כבר במו״מ הקיבוצי האחרון ונדחתה בהסכמת הצדדים למועד מאוחר יותר. לאור המהלכים האחרונים לביטול גרעין השליטה בקבוצת בזק, דרישתנו המקורית מקבלת משנה תוקף והופכת לקריטית עבור עובדי החברה ואף לאקטואלית מתמיד.
המציאות החדשה שאליה פונה בזק מדגישה את הצורך בנציגות העובדים בדירקטוריון. שינוי משמעותי זה עלול להוביל לקידום מהלכים נוספים, כפי שהתקבלו בדירקטוריון בשנים האחרונות, בעלי השלכות משמעותיות על העובדים.
כולי תקווה שדירקטוריון בזק ינהג באחריות ולא יפגע במערכת היחסים הטובה והפורה שמתקיימת וממשיכה להיבנות בין ועד העובדים וההנהלה בחברת פלאפון".
















