רשתות התקשורת הנייחות רושמות גידול של 25% בתנועה וכרגע לא נרשמת בעיה מיוחדת, אבל המבחן האמיתי של שרידות הרשתות יחל בשבוע הבא בעקבות כניסת מערכת החינוך ללימודים מרחוק, מה שצפוי שוב לעלות מחדש סוגיות של עומסים וביקושים בכל הארץ במקביל ולא רק באזורי לחימה.
הכניסה של מערכת החינוך ללימודים מרחוק מייצרת אתגרים בלתי מבוטלים היות ובבתים רבים עם מספר ילדים נדרש לא רק רוחב פס יותר גדול אלא גם יותר מחשבים ניידים וטבלטים.
פריסת רשתות הסיבים בישראל צפויה לשפר משמעותית את יכולת ההתמודדות עם העומסים הצפויים אבל השאלה היא לא רק ברוחב הפס המוקצה ללקוח הסופי, אלא בחיבורים ותמסורות שכל חברה נדרשת להרחיב על מנת שתוכל להתמודד עם הביקוש.
נזכיר שבתקופת הקורונה חלק מספקיות האינטרנט נאלצו להרחיב קיבולות לבזק ולהוט אחרי שגילו שהרשת שלהם לא סוחבת והם מצליחים להפיץ אינטרנט לכל הלקוחות באיכות הנדרשת. בזק גם יזמה מהלך באותה התקופה של הנחה שניתנה לאותם ספקיות שטענו שמחירי התמסורות שלה יקרות ולא היו מוכנות לשלם – מה שאילץ את משרד התקשורת להתערב.
הערכה היא שהרשתות הקוויות עוד יסתדרו, השאלה היא האם חזרת הלימודים תשפיע גם על העומס ברשתות הסלולר וכיצד. כרגע לא נרשמות בעיות עומסים באופן חריג, אך אתמול דיווחנו שהחברות כבר החלו בהיערכות באזורי הכינוס של צה"ל בדרום וביישובי הטבעת השניה והרחיבו תשתיות היכן שיכלו.
















