ציפייה דרוכה לקראת החלטת רשות התחרות בנושא השתתפות דפוס בארי במכרז להפרטת דואר ישראל. על פי הערכות, השבוע רשות התחרות אמורה לפרסם את החלטתה האם תאפשר לדפוס בארי להתמודד על הפרטת דואר ישראל תחת תנאים מסויימים או שתביע את התנגדותה.
בינתיים נודע כי ברשות התחרות התקבלו עמדות של שחקנים בשוק, בין אם מדובר בכאלו שמתכוונים להתמודד במכרז, או שחקנים קיימים, שהביעו דאגה מהאפשרות שדפוס בארי יתמודד במכרז על הפרטת דואר ישראל. אחד הגופים שהביע התנגדות הוא דפוס אניה שפירא שאף שכר את שירותיו של עו"ד דרור שטרום לשעבר הממונה על ההגבלים העסקיים שייצג אותו.
דפוס בארי הוא בית הדפוס החזק ביותר בישראל והוא גם בעלים בחברת בר הפצה ובחברת מסר. למעשה מדובר בשחקן השני החזק ביותר בשוק אחרי דואר ישראל וכזה שמייצר לו תחרות מאד קשה. בהתנגדויות הזכירו חלק מהגורמים את העובדה שבן סוכמן, מנכ"ל דפוס בארי בעצמו אמר בדיון בוועדת כלכלה בכנסת על חוק הדואר, כי ישנה בעיה בלאפשר לדואר ישראל להיכנס לתחום הדפוס.
מתן האפשרות לדפוס בארי להתמודד במכרז נסובה בעיקר על שיקולים פוליטיים ולאו דווקא מקצועיים. שר התקשורת שלמה קרעי, והשר הממונה על רשות החברות דודי אמסלם, קראו לאפשר לדפוס בארי להתמודד במכרז וזאת על רקע אירועי המלחמה והמכה הקשה שספג הקיבוץ שנהרס ואיבד 97 מחבריו.
דפוס בארי ביקש עיכוב במכרז של חצי שנה כדי שיוכל לבחון את התמודדותו. רשות התחרות התחייבה לפני חודש להשלים עבודה בנושא בוועדת הכלכלה ולכן גם רשות החברות אינה יכולה לקבל החלטה עד אז. אם הרשות תציב תנאים להשתתפות דוגמת מכירה של בר הפצה או מסר – תוכל רשות החברות על בסיס זאת להחליט האם לדחות את המכרז או לקיים אותו במקביל לחובת המכירה. על כל פנים הבעיה היא לא רק במכירת החברות בנות אלא כאמור בסוגיה הקשורה לכוחו של הדפוס בשוק, ולחיבור של שני השחקנים החזקים ביותר, וכאמור גם לכניסה של דואר ישראל לתחום הדפוס.
















