בזק הודיעה היום על כוונתה להיכנס לתחום אספקת החשמל בישראל, בשותפות עם קבוצת האנרגיה ג'נריישן קפיטל. השתיים חתמו על מזכר הבנות להקמת מיזם משותף שיספק חשמל ללקוחות ביתיים ועסקיים קטנים ובינוניים. החברות יחזיקו במיזם באופן שווה במיזם. המגעים לשיתוף פעולה בין החברות נחשפו ב – zmanavir בחודש נובמבר שעבר https://zmanavir.co.il/technology/21970/.
מי שטיפל וקידם את הפרויקט היה היו"ר הקודם של בזק גיל שרון, ומי שהשלים את המהלך היה היו"ר הנוכחי תומר ראב"ד.
המהלך מתבצע על רקע הרפורמה במשק החשמל הישראלי, שבמסגרתה נפתח מקטע האספקה לתחרות. כך ניתנת כיום לצרכנים האפשרות לרכוש חשמל מספקים פרטיים ולא רק מחברת החשמל הלאומית.
על פי מזכר ההבנות, בזק תהיה אחראית במיזם על שיווק, מכירות ושירות הלקוחות, בהתבסס על ניסיונה ויכולותיה בתחומים אלה. מנגד, ג'נריישן קפיטל תספק את החשמל עצמו ממתקני ייצור חשמל שבבעלות הקבוצה.
המיזם המשותף צפוי לקום במחצית השנייה של שנת 2024. בהתאם לתוכנית העסקית, מטרת המיזם היא להגיע לכ-400 אלף לקוחות עד סוף העשור.
















