החברות פרטנר וסלקום זכו במכרז החשכ"ל לאספקת שירותי צירים לטלפוניה PRI ו – SIP. החלוקה בין החברות היא בערך 70% לפרטנר ו – 30% לסלקום. שתי החברות הן גם הספקיות כיום, כך שמדובר במכרז המשך עבורן.
המכרז מדבר על חיבור כל משרדי הממשלה ברחבי הארץ, כך שמבחינת היקף מדובר במכרז גדול מאד. בתקופות עבר המכרז היה אחד מהמכרזים הנחשבים במגזר הציבורי, ואולם בעקבות ירידה קרנה של הטלפוניה הנייחת לטובת הסלולר, גם המכרז הזה איבד מיוקרתו.
נדגיש כי החשכ"ל מפריד בין המכרזים לטלפוניה ולדאטה.
בזק לא שחקנית מרכזית במכרזי הטלפוניה מפני שמחיריה מפוקחים ומכאן שהיא אינה יכולה להוריד מחירים מתחת למחירי הפיקוח – שהם כמובן גבוהים מאוד ביחס למחירים שיכולות להציע מתחרותיה.
פרטנר משמשת כספק הראשי למשרדי הממשלה מזה כעשור ועתה למעשה זכתה בחידוש החוזה לתקופה של 4 שנים עם אופציה להארכת ההתקשרות ב-6 שנים נוספות. היקף המכרז לתקופת ההתקשרות מוערך בעשרות מיליוני שקלים.
במסגרת המכרז, תספק פרטנר התקנת קווי טלפוניה וציוד תומך, מתן שירות ותמיכה טכנית, שירותי אבטחת מידע, גיבוי ואינטגרציה, שירותי ניתוב שיחות מתקדמים, תחזוקה שוטפת, תפעול מערכות מידע ובקרה ועוד. על-מנת לתמוך במתן השירותים, תעמיק פרטנר את פריסת הסיבים האופטיים באתרי הלקוחות, שמספרם צפוי לגדול עם השנים.
















