שר התקשורת שלמה קרעי לא הצליח להדיח את יו"ר דירקטוריון דואר ישראל, מנהל מלחמת חורמה במשרד האוצר וברשות החברות, ועל כן הולך על קביעת מדיניות על אפם וחמתם, וזאת דרך הסמכויות שיש לו בכל הקשור לתיקון הרישיון של דואר ישראל. משרד התקשורת מודיע היום על שינוי המדיניות בכל הקשור לסגירת סניפי דואר, שנזכיר הם חלק מתוכנית ההבראה של החברה.
משרד התקשורת פרסם היום שימוע משני לתיקון הרישיון הכללי של חברת הדואר, במסגרתו הושם דגש מיוחד על תושבי הפריפריה החברתית-כלכלית, שהם המשתמשים העיקריים של שירותי בנק הדואר. למען ההגינות נזכיר שקרעי התנגד מהיום הראשון לכניסתו לתפקיד לסגירת סניפים, בעיקר בשל לחץ של ראשי רשויות. ואולם סגירת הסניפים היא חלק מתוכנית הבראה שבגינה ערבה המדינה להלוואות שלקחה החברה לצורך שרידותה ושיקומה. כעת משרד התקשורת משנה מדיניות וההשלכות על הניסיון להפריט את החברה עוד יתבררו שכן אם החברה לא יכולה להתייעל ולסגור סניפים שבהם התנועה דלה, יכול להדבר להשפיע על המשקיעים המתעניינים בחברה.
במסגרת השימוע, מוצע כי ביישובים באשכולות חברתיים-כלכליים 1-5, המרחק בין סניף לבין 90% מבתי האב ביישוב לא יעלה על 2 ק"מ ביישובים עם למעלה מ-10,000 תושבים, ולא יעלה על 4 ק"מ ביישובים של עד 10,000 תושבים (כיום המרחקים עומדים על 3 ק״מ ו-6 ק״מ בהתאמה).
בנוסף, מוצע כי זמני ההמתנה בסניפים ביישובים אלו לא יעלו על 10 דקות לצרכן בממוצע, בחצי שנה שלפני סגירת סניף, ועם התחייבות לאותה רמת שירות בשנה שלאחר מכן – בכל נקודת שירות שחברת הדואר בחרה להעביר אליה פעילות של נקודת שירות אחרת שנסגרה.
זאת ועוד, הובהר כי החברה רשאית לספק שירות ביחידות דואר בקדימות למזמיני תור מראש, אולם אינה רשאית לסרב לתת את שירותיה למי שלא הזמין תור מראש.
מהנתונים המצויים בידי המשרד עולה שמאז שנת 2023 נסגרו 56 סניפי דואר.
















