העבודה על מחירי השוק הסיטונאי ככל הנראה תימשך לתוך חודש מרץ ולא תסתיים כבר החודש, כפי שהצהיר שר התקשורת שלמה קרעי. מדובר בעבודה מורכבת שמשרד התקשורת יצטרך גם להגן עליה למקרה שמי מהחברות תגיש בג"ץ נגדה ולכן נדרש המשרד גם למטרייה משפטית בהכנת העבודה.
ככל שמתקדמת העבודה מתברר כי במשרד התקשורת חוששים מקביעת מחירים נמוכים מדי בשוק הסיטונאי האקטיבי (BSA) וזאת מחשש שמחירים אלו יובילו לכך ששחקנים – קיימים או חדשים – יימנעו מלהיכנס לשוק בהשקעה בתשתיות עצמאיות. מצד שני נראה שבכל הקשור לשוק הפסיבי, קרי לשימוש בתשתיות הנייחות של בזק, המחירים בשוק זה צריכים לרדת ובמשרד יש תמימות דעים לגבי זה.
נזכיר שזו הייתה הדילמה גם בתקופה שנקבעו מחירי השוק הסיטונאי הנוכחי בתקופה של עופר רז-דרור סמנכ"ל הכלכלה לשעבר במשרד התקשורת. אלא שבתקופת רז-דרור המציאות בשוק הייתה שונה מאוד ו – IBC הייתה בראשית דרכה בשוק ולכן המשרד לא רצה לקבוע מחיר סיטונאי נמוך מדי, אחרת החברה הייתה מתקשה יותר בהשקעות חדשות. ואולם כרגע המצב בשוק הוא שפרטנר הפסיקה לפרוס סיבים לשוק הפרטי, הגיעה להסכמות עם בזק על עסקת ענק לרכישת קווים, ומתמקדת בפריסה בפארקים תעשייתיים. למעשה מלבד מספר שחקנים קטנים דוגמת יוניגיאה, אינטרנט רימון, ונורקום שפורסים סיבים במסגרת מכרזי התמרוץ, אין בשוק שחקנים נוספים שאמורים להיכנס למגזר הפרטי.
מכאן שלא ברור מדוע במשרד התקשורת חוששים שהמחיר הסיטונאי ב – BSA ישפיע על המוטיבציה לגורמים חדשים שכלל לא קיימים כרגע, ואם הם ירצו להיכנס לשוק יוכלו לעשות זאת על בסיס 3 תשתיות סיבים שכבר קיימות.
ככל הנראה משרד התקשורת יתקשה לסיים את קביעת המחיר כבר החודש למרות ששר התקשורת שלמה קרעי הצהיר שבכוונתו לעשות זאת החודש. על פי הערכות העבודה תושלם במהלך חודש מרץ.
















