בג"ץ ביטל סופית את ניסיון הדחתו של מישאל וקנין, יו"ר דירקטוריון דואר ישראל. שופטי בג"ץ ניסו לרמוז לשרים דודי אמסלם ושלמה קרעי כי מוטב שימשכו את בקשת ההדחה אך הם סירבו ודרשו מבג"ץ לפסוק בעניין וכך נקבע היום. לדברי השופט דוד מינץ שכתב את פסק הדין "יו"ר דירקטוריון של חברה ממשלתית אינה משרת אמון ויו"ר הדירקטוריון אינו בגדר פקיד. חובת האמונים של יו"ר דירקטוריון חברה ממשלתית אינה כלפי השר אלא כלפי החברה, ועליו להפעיל שיקול דעת עצמאי לטובת החברה בפעילותה העסקית השוטפת".
בג"ץ קבע כי החלטת השרים להעביר את וקנין מתפקידו היא החלטה בלתי סבירה באופן קיצוני. עוד צוין כי "מה ההיגיון המעשי בהדחת העותר בשלב זה. לא קיבלתי תשובה לשאלה זו. צר לי לקבוע כי הדחת העותר סמוך כל כך להשלמת הליכי ההפרטה היא פעולה בלתי הגיונית". פסק הדין משתרע על פני 50 עמודים ויורד לפרטים סביב המניעים של השרים להדחה ולא נמצאה שום סיבה ראויה להדחה ובוודאי שלא הוכח שוקנין לא תיפקד כראוי.
קרעי הגיב בטוויטר על ההחלטה ואמר "אבל אחר כך כשתהיה קטסטרופה בשירותי הדואר, כשראשי רשויות יעתרו לבג״צ כנגד חרפת השירות לציבור בדואר, בג״צ יבקש את תגובת שר התקשורת ויאשים את ביבי. אין סמכות בלי אחריות, ומשכך בית המשפט העליון נטל על עצמו היום את האחריות לתקינותם של שירותי הדואר. אם אזרחי ישראל לא מרוצים מקצב הגעת החבילות או מסניפים שנסגרו – יש להם כתובת חדשה לפנות אליה, אבל לא בטוח שהמכתבים יגיעו… פסק הדין של בג״צ, שלוקח את הסמכות מידי נבחרי הציבור לעצמו ומשאיר את האחריות עליהם, הוא הפרה יסודית היורדת לשורש המשטר הדמוקרטי במדינת ישראל. נתקן בעז״ה…"
















