ועדת הכספים אישרה היום את מתווה ההפרטה והשקעת בעלים בחברת דואר ישראל בע"מ בדרך של הסבת ההלוואות שהועמדו על ידי המדינה לחברת ההשקעות. הצווים וההצעות מעגנים את הפרטת דואר ישראל: מתווה ההפרטה, המרת הלוואות המדינה להון בעלים וצווי אינטרסים חיוניים של המדינה בחברת דואר ישראל ובנק הדואר. בכך מתקדמת ההפרטה שלב נוסף לקראת השלב הסופי של הגשת ההצעות הסופיות.
בשבוע הבא החברות שחתמו הערב על הסכם מכר יגישו הצעות לרכישת החברה לאחר שיפקידו ערבות של 30 מיליון שקל. עדיין ישנה אי ודאות סביב מי יתמודד בסוף כי תמיד ייתכנו שינויים של הרגע האחרון, אך נראה שבכל מקרה בשבוע הבא יוכרז הזוכה שירכוש את דואר ישראל.
בדיון הוצג כי תהליך ההפרטה כולל בתוכו הליך תחרותי למכירת 100% מהמניות למשקיע פרטי. כן צוין כי ההפרטה משולבת בהסכם הבראה במימון ובתמיכת משרד האוצר, והיא כוללת יצירת תשתית רגולטורית תומכת של משרד התקשורת, עוד צוין כי עובדי הדואר שותפים מלאים להפרטה ותומכים בה.
עוד הוצג כי הסיבות להפרטה כוללות את חוסר היכולת להתחרות ביעילות בענף הדואר, המביא להפסדי עתק ולפגיעה בתפקוד הענף. עוד הוצג כי ישנם תנאים אופטימליים להפרטה, כגון: הסכם מימון – (ספטמבר 2022) תכנית הבראה בחברה בהיקף של כ-1.7 מיליארד ₪, הסכם קיבוצי שנעשה בספטמבר 2022 ובו צומצמו 1,050 משרות בשתי פעימות ובפברואר 2023 נעשו התאמות רגולציה ובה הושלמה רפורמה רגולטורית בה תוקן חוק הדואר, תקנות המשנה והרישיון הכללי.
ברשות החברות הממשלתיות הציגו כי הצפי הוא שעד סוף הרבעון השני ב-2024 יועבר תשלום התמורה ויועברו מניות המדינה לרוכש.
















