קבוצת מילגם זכתה במכרז ההפרטה ותרכוש את דואר ישראל תמורת 461 מיליון שקל. מילגם התחרתה בשלב הסופי בקבוצת רמי לוי ודלק. התמורה לעסקה תגיע בחודשים הקרובים במסגרת השלמת התהליך. מדובר על הפרטת 100% מהחברה ובפעם הראשונה בהיסטוריה של החברה היא תנוהל על ידי בעלים פרטיים, שזה אירוע בפני עצמו שיהיו לו השלכות רבות על החברה ועל התרבות הארגונית שלה.
נזכיר שהחברה נמצאת בשלב קריטי של תוכנית הבראה שהמדינה ערבה לה וטרם הסתיים.
חשוב להזכיר שהמהלך למכירת 100% מהחברה החל בתקופתו של שר התקשורת יועז הנדל ביחד עם מנהלת רשות החברות הקודם מיכל רוזנבוים. הנדל היה הראשון שדחף להפרטה מלאה לאחר שורה של ניסיונות להפריט את החברה בחלקים ומסתבר שצדק.
שר התקשורת, שלמה קרעי פרסם הודעה ובה בירך את הזוכה: "אני מברך את מילגם על הזכייה, ואני מקווה שההפרטה תצא לדרך בהקדם האפשרי. אני מאמין בשוק חופשי ותחרותי ואני בטוח שההפרטה תביא הנהלה חדשה, גישה חדשה ובעיקר שירות איכותי ומהיר יותר לאזרחי ישראל. עם זאת, משרד התקשורת יהיה עם יד על הדופק בכל עת ויעקוב אחר קיום הרישיון של חברת הדואר על מנת להבטיח שהפריפריה והאוכלוסיות השונות לא יפגעו".
מנכ"לית משרד התקשורת, ענבל משש: "בחודשים האחרונים התקדמנו משמעותית בתהליך יחד עם רשות החברות ומשרד האוצר. הפרטת הדואר היא בשורה לציבור וכוללת תשתית רגולוטורית תומכת של משרד התקשורת. ההפרטה תגביר את התחרות, תאפשר צמיחה ותוביל לשיפור השירות לציבור, במרכז ובפריפריה. אני מודה לרשות החברות ולאגף תקציבים על העבודה המשותפת״.
















