מגן דוד אדום (מד"א) נערך למצבי חירום קיצוניים עם רכישת עשרות עורקים לווייניים ומערכות גיבוי מתח מ- YTCOM GROUP. המהלך נועד להבטיח רציפות תפקודית של הארגון במקרה של נפילת תשתיות חיוניות בזמן מלחמה או רעידת אדמה. YTCOM רכשה את הגיבויים הלווייניים מחברת חלל תקשורת המפעילה את הלוויין עמוס.
הפרויקט כולל הטמעת מערכות תקשורת לוויינית שיגבו את תשתיות התקשורת הקיימות, לצד מערך אנרגיה מתקדם שיספק חשמל לכל אתר ומתקן של מד"א למשך 72 שעות. המערכות יאפשרו פיקוד ושליטה עצמאיים בפריסה ארצית ומחוזית, גם כאשר התשתיות הלאומיות יצאו מכלל פעולה.
מנכ"ל YTCOM GROUP , גבי שמלו, מסר כי מאז פרוץ מלחמת "חרבות ברזל" חלה עלייה משמעותית בביקוש למערכות תקשורת ואנרגיה המאפשרות רציפות תפקודית בקרב המגיבים הראשונים והרשויות בישראל. "המערכות שמותקנות במד"א מאפשרות עצמאות במצבי חירום משתנים ותורמות באופן ישיר להצלת חיים," אמר שמלו.
המערכת הלוויינית, שהותאמה לצרכי מד"א, תחבר בין אתרי ומתקני הקשר של הארגון לליבת המערכות שלו. בנוסף, הותקנו מארזי אנרגיה חכמים הכוללים ניטור מרחוק, המסוגלים לספק חשמל למשך כ-72 שעות בהתאם לאיום הייחוס שהוגדר.
התקנת המערכות מתבצעת על רקע המצב הביטחוני המורכב בישראל, בדגש על הגזרה הצפונית ואיומים נוספים. צעד זה מדגיש את חשיבות ההיערכות למצבי קיצון ואת המאמצים להבטיח את המשך פעילותם של שירותי החירום גם בתנאים קשים.
















