לא משנה אילו מכות כלכליות נספוג, דבר אחד ברור: מכרזי צה"ל בתחום רשתות התקשורת המקומיות והמרחביות יידחו שוב ושוב. כמו גזירת גורל, בכל פעם שמישהו מזהה אופטימיות זהירה שהנה סוף-סוף ייצא מכרז, מתרחש אירוע המעכב את התהליך. כך קרה גם הפעם, לאחר שחברות בינלאומיות קיבלו אינדיקציות כי מכרז ה-Lan Wan עומד לצאת לדרך. שוב הגיע האירוע התורן, ושוב נדחה המכרז עד שיגיעו ימים טובים יותר.
מה לגבי הנזק כתוצאה מהיעדר מכרז לאחר שני עשורים וקיומו של ספק יחיד? נראה כי המערכת סבורה שכשם שחיכתה עד כה, תוכל להמתין עוד מעט. אך מה בנוגע לחוסר היעילות ולבזבוז המיליונים בהמשך התשלומים היקרים על טכנולוגיה מיושנת? לצערנו, נראה כי אין לכך מענה.
לאחרונה דווח על הוצאת מכרז האופטיקה של צה"ל לדרך, על אף הבעיות הכרוכות בו. לפחות במקרה זה המכרז יצא לפועל ומתנהל. אולם לא כך הדבר בכל הנוגע למכרז ה-Lan Wan. כל הספקים קיבלו אינדיקציות כי המכרז עומד להתפרסם, אך בשבוע שעבר התבשרו כי הוא נדחה שוב למועד בלתי ידוע. מכיוון שאנו כבר נכנסים לתקופת החגים, ועל רקע המתיחות בצפון, אין כרגע ודאות שהמכרז החשוב הזה ייצא לדרך עוד השנה.
מדובר על מכרזים בהיקפים של מאות מיליוני שקלים, ולכן הפטור ממכרז הוא בפועל בזבוז כספים אדיר של משלם המסים הישראלי שניתן היה לחסוך.
















