משרד התקשורת חשף היום (ג') מערכת לשקיפות מפת הסיבים האופטיים בישראל. יש לציין כי מדובר במערכת שהמשרד החל לעבוד עליה כבר לפני מספר שנים ורק כעת היא מגיעה לבשלות ומתחילה לעבוד מסחרית. המערכת שהושקה באתר המשרד, מתבססת על דיווחים עדכניים של חברות התשתית. המערכת מאפשרת לצרכנים לבדוק איזו חברה פרשה תשתיות באזורם. בנוסף, ניתן לראות את קצב פריסת התשתיות של החברות באזורים השונים. כך, הצרכנים יוכלו לדעת אם באפשרותם לשדרג את תשתית הנחושת או הכבלים שבבעלותם לתשתית סיבים מתקדמת, מהירה ויציבה. עד כה הונגשו למעלה מ – 90% אחוזים ממשקי הבית בישראל לסיבים אופטיים.
מפת הסיבים שהושקה היום https://public.tableau.com/views/_17255232362800/sheet0?:embed=y&:showVizHome=no מצטרפת למפת שיקוף אתרי הסלולר שהושקה לפני מספר חודשים באתר משרד התקשורת. לדברי המשרד הוא פועל ליצירת מערכת דיווחים אוטומטית של חברות התשתית בישראל, כולל מפת כיסוי (פרדיקציה) בסלולר, כך שמפת תשתיות התקשורת תשתפר ככל שהדיווחים יקלטו בצורה אוטומטית.
שר התקשורת, שלמה קרעי אמר: "הבטחתי, ואנחנו מקיימים: שקיפות מלאה שתיתן לציבור כלים אמיתיים ותחרותיים ותביא לצמצום פערי תשתיות התקשורת בין המרכז לפריפריה".
מנכ"לית משרד התקשורת, ענבל משש: "אני מזמינה את הציבור להיכנס לאתר משרד התקשורת ולהשתמש במערכת החדשה. ככל שהשימוש במערכת יגבר, כך נוכל לשפר ולדייק את המידע המוצג בה. נמשיך לפעול למען הצרכנים".
















