IBI משבחים ומהללים את התוצאות של פרטנר לרבעון השלישי ומעלים את מחיר היעד למניה ל – 25 שקל. לדברי לירן לובלין, מנהל מחלקת מחקר, IBI בית השקעות "התוצאות היו טובות מאוד ושיקפו את פירות המהלכים שהחברה מבצעת בשנה האחרונה בגזרות שונות כשבנוסף נרשמו מספר סעיפים חד פעמיים שתרמו לביצועים החריגים ברבעון. שורת ההכנסות היתה גבוהה מהתחזית שלנו בעיקר במגזר הנייח, כשגם ההכנסות משירותי נדידה הפתיעו לטובה ותרמו ל-ARPU של הנייד. הנתון החשוב ביותר היה השיפור בתזרים המזומנים שאמנם לא מייצג לטווח הארוך אך תרם להורדת החוב נטו וחלק לא מבוטל ממנו ילווה אותנו גם בהמשך".
מגזר הסלולר – עליה נוספת ב-ARPU ברקע לעליית מחירי חבילות ונסיעות לחו"ל
בתגובה לדו"ח הוא מציין "פרטנר הוסיפה 6,000 מנויים ברבעון מרביתם מנויי פוסט פייד – מצבת מנויי הפרה פייד נותרה נמוכה כמו לכל אורך התקופה מאז פרוץ המלחמה. ההכנסה הממוצעת בנטרול דמי הקישוריות עלתה בשני שקלים – אחד מול הרבעון הקודם (השפעות רואמינג) וירדה בשקל אחד מול הרבעון המקביל (בנטרול השפעת הוט לא נרשמה ירידה). הנתון הזה מרשים וגוזר עליית מחירים בבסיס ה-ARPU. לחברה יש כ- 538 אלף מנויי דור 5 משלמים והביטוי לכך ניתן בעליית מחירי החבילות".
"נזכיר כי השפעת המלחמה אותה העריכה החברה בכ- 3 מיליון שקל לכל חודש לחימה לחצה את שורת ההכנסות גם ברבעון השלישי. שיעור הנטישה היה נמוך מאוד ועמד על 5.1%. מכירות ציוד המשיכו להיות נמוכות ועמדו על 140 מיליון שקל בשיעורי רווחיות גולמית של כ- 14%".
לגבי תוצאות המגזר הנייח הוא מציין כי "נרשמה עליה משמעותית בהיקפי המכירות הנשענת על העליה במספר מנויי הסיבים ועל ההסכם עם בזק. בנוסף, הכרה בהכנסות מלקוח סיבים עסקי במסגרת הסכם IRU בו פרטנר פרסה סיבים עבור לקוח עסקי שתרמה לרווח כ-24 מיליון שקל לפני מס תרמה ל-EBITDA, הכנסה זו לא תרמה לתזרים ברבעון השלישי, אינה מתמשכת ותהיה בהיקפים קטנים יותר ברבעונים הבאים. הכנסות ממכירת שירותים במגזר הקווי עמדו על 359 מיליון שקל וה-EBITDA של המגזר על 134 מיליון שקל כלומר גם בנטרול ההכרה בהכנסה מה-IRU נרשמה צמיחה מרשימה ב- EBITDA של המגזר. לסיבים של פרטנר מחוברים כ-421 אלף מנויים עליה של 16 אלף מנויים מרבעון קודם מהם כ-128 אלף מנויים על תשתיות שאינן פרטנר. סך התשלומים ברבעון הראשון של 2024 בגין הסכם ה-IRU עם בזק עמדו על 34 מיליון שקל סכום נמוך מהקצב של המחצית הראשונה שמאופיינת עונתית בהוצאות IRU גבוהות יותר".
התחזית לעתיד על פי לובלין היא "התזרים אחרי ריבית היה חזק מאוד ברבעון השלישי עמד על סך של 243 מיליון שקל – ממנו בצד הפריטים החד פעמיים ניתן לציין שתי השפעות, האחת, ירידה משמעותית בסעיף ההשקעות ל-95 מיליון שקל והשניה החזר מס הכנסה של 34 מיליון שקל. למעט שתי השפעות אלו התזרים של פרטנר היה די מייצג. האם ניתן להניח שפרטנר יודעת לייצר תזרים של 150 מיליון שקל ברבעון? התשובה היא לא. לפרטנר יש תנודתיות בתזרימי המזומנים שיתבטאו בשינויים בחכירות, בהסכם ה-IRU, בהוצאות המס וכמובן שינויים בהון החוזר בגין אגרות תדרים ובניית מלאים סביב השקות של מכשירים. לאור האמור אנו מעריכים כי תזרים של חופשי של 300 מיליון שקל בשנת 2025 יהיה הנחה סבירה עם פוטנציאל לעלייה נוספת".
לגבי דיבידנד? "החוב הנמוך והשיפור בתוצאות הן סיבות מספיקות להערכתנו לחלוקת רווחים.
לאור התוצאות ועדכון המודל אנו מעלים את מחיר היעד למניה ל-25 שקל למניה הגוזר אפסייד של 33% ושומרים על המלצת תשואת יתר למניה".
















