משרד התקשורת פנה לרשות החברות וביקש לפעול לעידוד הקמה של אתרים סלולריים על גבי תשתיות של חברות ממשלתיות. הפנייה באה בנוסף לפנייה למינהל הדיור הממשלתי לאפשר הקמת אתרים סלולריים במוסדות ומבנים ציבוריים שהוא מופקד עליהם. נדגיש כי לא מדובר רק במתקני חח"י אלא בכלל החברות הפועלות תחת רשות החברות.
הפנייה היא חלק מהמלצות הצוות הבינמשרדי לקידום הדור החמישי – שלא פורסמו עדיין. במשרד התקשורת ובמשרד האוצר עדיין מנסים לבחון מה מבין ההמלצות יעלו להחלטות ממשלה.
מרשות החברות נמסר: "ככלל, מדיניות רשות החברות הממשלתיות היא לאפשר לחברות ממשלתיות, כחלק מהפיתוח העסקי שהן מבצעות, להעניק גישה לתשתיות הפיסיות שלהן והכל בכפוף לכך שמדובר בפעילות שעולה בקנה אחד עם המטרות שלשמן החברות הוקמו וכי לא נוצרת פגיעה בתחרות עקב הענקת הגישה האמורה".
"בנוגע לפריסת אנטנות סלולר על גבי תשתיות של חברות ממשלתיות, נציין כי מדובר בפנייה שקיבלנו ממשרד התקשורת, אשר ביקש לבחון יצירת מנגנון שיאפשר פריסת אנטנות סלולר על גבי מתקנים רבים של החברות הממשלתיות, להגברת הפריסה הארצית, וזאת עקב קיומם של חסמים שלא מאפשרים פריסה גאוגרפית רחבה של אנטנות סלולריות".
















