תקנות חדשות שנועדו להילחם בתופעת ההונאות הטלפוניות, המכוונות בעיקר נגד קשישים דוברי רוסית נכנסות לתוקף בימים אלה. התקנות החדשות, נכנסות לתוקף לאחר 90 יום ממועד פרסומן ומתמקדות במניעת האפשרות של נוכלים להתחזות למספרי טלפון של גופים מסחריים וציבוריים.
על פי התקנות, עיקר ההונאות מתבצעות באמצעות שינוי מזהה מספר הטלפון של השיחות הנכנסות, כך שהמתקשר מציג מספר של גוף לגיטימי במטרה לדלות מידע אישי מהקורבנות. התקנות החדשות קובעות כי ספקי תקשורת בינלאומיים לא יעבירו שיחות מחו"ל המציגות מספר טלפון ישראלי נייח.
בנוסף, התקנות מסדירות את השימוש במספרי טלפון בתוך ישראל. ספקי שירות יורשו להחליף מספרי טלפון מזוהים רק במקרים עסקיים לגיטימיים ובכפוף לאישור בכתב מהגוף העסקי בעל המספר. זאת במטרה לאפשר המשך פעילות עסקית תקינה תוך מניעת שימוש לרעה במספרים.
במשרד התקשורת, הדגישו כי התקנות החדשות מאזנות בין הצורך להגן על הציבור מפני הונאות לבין המשך אספקת שירותים עסקיים לגיטימיים. המשרד דחה טענות של חברות תקשורת לגבי העלויות הכרוכות ביישום התקנות, וציין כי מדינות מערביות רבות, בהן בריטניה, גרמניה וארה"ב, כבר מיישמות הוראות דומות. הטיפול בסוגיה החל עוד בתקופתה של המנכ"לית לשעבר של משרד התקשורת ענבל משש ועכשיו צפוי להיות מאושר על ידי המנכ"ל הנכנס אלעד מקדסי.
התקנות החדשות הן חלק במאבק בפשיעה הטלפונית בישראל, תוך שהן מצטרפות למגמה עולמית של הידוק הפיקוח על זיהוי שיחות טלפון במטרה להגן על אוכלוסיות פגיעות.

















ההונאות הגדולות ביותר נעשות ע'י חברות התקשורת עצמם שמעודדות זאת ע'י חיבור חברות מחו'ל ומספקות להם חינם מספרים ישראליים חופשי ושינוי זיהוי מספר. בשום מדינה לא נחסם שדה זיהוי השיחה אך ברוב המדינות נאסר על אדם מחו'ל לרכוש מספר מקומי אלא אם הוכיח עסק מקומי ותושבות. בישראל כמו כל חוק שופכים את התינוק עם המים ולא עושים זאת בחוכמה. מעניין אם חוק זה יגרום לזעזוע כמו הזעזוע בשוק הסלולאר שעד היום החברות לא מתאוששות ממנו. קודם "גונבים" מינימום של 400 שח מלקוח ופתאום יורד ל 19.9. בכל המדינות בעולם הכל יציב – לא גונבים ולא מתמוטט למחירי הפסד.