הגשת מכרז הסלולר של החשכ"ל נדחתה ל – 9 בינואר. מדובר במכרז הגדול במדינה והוא מעורר סקרנות רבה מאד בשוק. המכרז צפוי להיות מוגש במעטפות ולכלול לראשונה בהיסטוריית מכרזי החשכ"ל 2 זוכים. להערכת בכירים בחברות הסלולריות ניכר כי השינויים שביקשו המפעילות להכניס למכרז לא בדיוק התקבלו ולכן ככל הנראה המכרז הולך להיות אגרסיבי מאוד.
מסמכי המכרז המעודכנים של החשכ"ל לאספקת שירותי סלולר לעובדי המדינה חושפים דרישות חסרות תקדים מהחברות המתמודדות, לצד הורדה משמעותית במחירי הבסיס. על פי גורם בכיר בתחום הסלולר, המכרז מציב אתגרים תפעוליים וכלכליים משמעותיים בפני החברות המתמודדות.
בין הדרישות הבולטות במכרז: הקמת מערכת דיגיטלית מתקדמת בעלות משוערת של כ-4 מיליון שקלים, חובת כיסוי סלולרי מלא בכל אתרי החשכ"ל כולל בתים פרטיים, וביצוע סקרי קליטה שנתיים על ידי חברה חיצונית. במקביל, מחיר הבסיס לסים בלבד הופחת מ-14 ל-12 שקלים לחודש.
המכרז מכניס לראשונה קריטריון חדש בשלב האיכות – היקף חבילת הגלישה בחו"ל הכלולה במחיר הבסיס. "מצב זה עלול ליצור פער משמעותי בין עובדי מדינה שיקבלו שירות מספקים שונים", מציין הגורם.
שני ספקים צפויים לזכות במכרז, כאשר רק מי שיעבור את שלב האיכות יוכל להתמודד בשלב התמחור כאשר כבר בשלב הראשון הדרישות יהיו מאד גבוהות ויותירו לספקים להציע את היקף החבילה בארץ ובחו"ל. "החברות הזוכות יידרשו להשקעות גדולות בהרבה מהמצב הנוכחי, בעוד המחירים יורדים משמעותית", מסכם הגורם. לראשונה, המכרז כולל גם את אוכלוסיית הגמלאים, מה שצפוי להגדיל את היקף המשתמשים לכ – 300 אלף משתמשים בסך הכל וכפי שציינו החשש הגדול הוא שהמכרז ישפיע על מחירי הסלולר בכללותם.
















