בזק הודיעה היום לבורסה כי חברת הבת yes בוחנת אפשרות להמשיך בשידורי לוויין במתכונת מצומצמת גם לאחר פברואר 2026, מועד שבו היה צפוי מקור השידור הלווייני הנוכחי להסתיים. המהלך נועד לתת מענה לקהלים ייעודיים, ובהם לקוחות מוסדיים, שעד כה לא נמצא עבורם פתרון חלופי באמצעות האינטרנט.
על פי ההודעה, המשך השידורים במתכונת המצומצמת עשוי לאפשר ל-yes להשיג חיסכון משמעותי בעלויות השידור הלווייני, בהיקף של עשרות מיליוני שקלים בשנה, לצד פריסה מדורגת יותר של השקעות המעבר לשידורי אינטרנט. במקביל, המהלך יאפשר שימור לקוחות באמצעות פתרון ייעודי לקהלים מוגדרים.
נכון להיום, למעלה מ-83% ממנויי yes כבר עברו לשירותי +yes ו-+STING המועברים באמצעות רשת האינטרנט, כאשר חלק מהלקוחות משתמשים במקביל גם בשירותי הלוויין. החברה צופה להגיע לשיעור של 95%-97% מהלקוחות עד סוף השנה.
בין הלקוחות שעבורם נדרש הפתרון הלווייני נמנים בסיסי צה"ל במקומות מרוחקים, חוות בודדים, בתי חולים ללא תשתית טלוויזיה, ויישובים שטרם נפרסו בהם תשתיות סיבים. האתגר המרכזי במציאת פתרון לווייני חלופי נעוץ בצורך למצוא לוויין שיוכל להתמקם בנקודה המדויקת בשמיים, שכן כל שינוי במיקום יחייב כיול מחדש של כל האנטנות הקיימות.
החברה מציינת כי מדובר במידע צופה פני עתיד, וכי התוכנית כפופה לשינויים בהתאם להתפתחויות בשוק, לתנאים הרגולטוריים ולזמינות המשאבים הנדרשים, ובהם מקטעי החלל.

















הכתרת מטעה כי לא מפורט אם יס כבר איתרה לוויין מתאים או לאו . מדובר בצורך להסיט אלפי צלחות לנקודה אחרת ביום שאמוס 3 יסיים את השירות כי החברה לא הודיעה על לוויין מחליף אלא אם תגרור לעמדה המ=נוכחית לוויין משומש שמתאים לכיסוי תואם לנוכחי , מה שעשתה בזמנו עם עמוס 7
יס בדרך להימחק !!! בזק (חברת האם של יס ופלאפון) הולכת "לבלוע" את יס עסקית, ההסכם הקיבוצי של ועד יס מול ההנהלה שנגמר החודש לא יחתם ככול הנראה השנה .