ניר דוד, מנכ"ל בזק, רמז היום על השקה צפויה של שירות סייבר חדשני במהלך השנה. הוא אמר את הדברים במסגרת מסיבת עיתונאים שערכה החברה לחשיפת דו"ח האינטרנט השנתי שלה. אף כי דוד לא חשף פרטים מלאים על השירות המתוכנן, הוא הדגיש כי מערך ההגנה הקיים בנתב החדש של בזק כבר מספק ללקוחות החברה הגנה מקיפה, אשר הצליחה לסכל מתקפות סייבר מתוחכמות שהלקוחות כלל לא היו מודעים להן.
על פי מידע שהגיע לידי "זמן אוויר", השירות החדש צפוי להוות התקדמות משמעותית בתחום אבטחת המידע הביתית. השירות יכלול מנגנון סינון תכנים מתקדם ויאפשר למשתמשים להגדיר מגבלות זמן שימוש עבור כל מכשיר המחובר לרשת הביתית. פיתוח השירות נעשה בשיתוף פעולה בין צוות המומחים של בזק לבין החברה המייצרת את הנתבים עבור בזק, תוך ביצוע מספר סבבי פיתוח ושיפורים.
הבית הישראלי הפך למטרה מרכזית להתקפות סייבר, כך עולה מדו"ח האינטרנט השנתי של בזק לשנת 2024. הדו"ח חושף היקף חסר תקדים של יותר מ-2.4 מיליארד ניסיונות פישינג שנחסמו בשנה החולפת, לצד 82 מיליון תקיפות DDOS ו-400 מיליון ניסיונות תקיפה נוספים הכוללים כופרות וניצול פרצות אבטחה. בנוסף, נחסמו 100 מיליון התקפות בוטים ו-100 מיליון וירוסים.
הממצאים מצביעים על כך שמצלמות האבטחה הביתיות הפכו ליעד המועדף ביותר על תוקפי סייבר, עם ממוצע מדאיג של 12,000 ניסיונות תקיפה בשבוע – פי שניים ויותר ממכשירים ביתיים אחרים. אחריהן ברשימת המטרות המועדפות נמצאות מדפסות, עם כ-5,000 ניסיונות תקיפה שבועיים, ואחריהן מכשירי הבית החכם, נתבים, מערכות אחסון מקומיות ומערכות אזעקה ביתיות. המחשבים הנייחים, באופן מפתיע, סופגים את מספר ניסיונות התקיפה הנמוך ביותר, עם כ-1,000 ניסיונות בשבוע.
האיום הגובר משתקף גם בתודעה הציבורית, כאשר החשש ממתקפות סייבר עולה באופן משמעותי עם הגיל. הדו"ח מגלה כי 64% מבני 60 ומעלה מביעים חשש ממתקפת סייבר על ישראל, לעומת 34% בלבד בקרב בני הנוער. ממצא מדאיג נוסף מראה כי 85% מהמשתמשים מתקשים להבחין בין מידע אמיתי למזויף במרחב הדיגיטלי.
נתונים אלה מקבלים משנה תוקף לאור העובדה שהבית הישראלי הממוצע מחובר כיום לאינטרנט באמצעות 11 מכשירים שונים, מה שמרחיב משמעותית את משטח התקיפה הפוטנציאלי עבור האקרים.
















