שוק הניודים בסלולר התייצב יחסית בחודש פברואר 2025, עם 134 אלף ניודים, לעומת 149 אלף בחודש ינואר. גם בחודש החולף, המגייס הגדול ביותר במונחי נטו (זה החודש השני ברציפות) היה רמי לוי תקשורת, שסיים את החודש עם 4,400 מצטרפים חדשים. בינואר, החברה סיימה עם גיוס נטו של 5,300 מצטרפים חדשים.
במקום השני בטבלת הגיוסים ניצבת השחקנית החדשה אקספון 018, מבית חזי בצלאל, שהצליחה לצרף 2,200 לקוחות חדשים, כמעט ללא נטישות. אחריה ממוקמת 019 מובייל עם 1,200 מצטרפים חדשים. מנגד, חברת WECOM, שצפויה לקבל מנכ"ל חדש בקרוב, סיימה את החודש עם איבוד של כאלף לקוחות.
בקרב המפעילות הגדולות, הוט מובייל סיימה את החודש עם 800 נוטשים, זאת לאחר שבינואר איבדה 1,800 לקוחות. עם זאת, הוט מובייל עדיין מגייסת את מספר הלקוחות הגדול ביותר, אך במקביל סובלת משיעור הנטישה הגבוה ביותר. פלאפון איבדה 2,800 לקוחות בפברואר, סלקום איבדה 900 לקוחות בלבד (אחרי שבינואר איבדה 4,300), ופרטנר איבדה 2,600 לקוחות.
על פי הערכות, בשנת 2024 היו בממוצע כ-140 אלף ניודים בחודש, עם עלייה משמעותית בפעילות זו בתקופות של מבצעים אגרסיביים. מגמה זו משקפת שוק תחרותי ביותר שבו צרכנים מחפשים באופן קבוע את ההצעה המשתלמת ביותר.
מעניין לציין כי המפעילים הווירטואליים (MVNO) כדוגמת רמי לוי תקשורת, אקספון 018, ו-019 מובייל ממשיכים להוביל את מגמת הגיוס נטו בשוק. חברות אלה, שאינן מחזיקות בתשתיות רשת משל עצמן אלא שוכרות אותן מהמפעילות הגדולות, מציעות לצרכנים חבילות אטרקטיביות במחירים נמוכים יותר.
הצלחתה של רמי לוי תקשורת בפרט מסקרנת, עם גיוס של כמעט 10,000 לקוחות חדשים נטו בחודשיים האחרונים. המפעילות המסורתיות הגדולות – פלאפון, סלקום ופרטנר – ממשיכות להתמודד עם אתגרים בשמירה על בסיס הלקוחות שלהן. למרות שהן מציעות שירותים מתקדמים יותר, הן מתמודדות מול מחירים של מפעילים ווירטואליים נמוכים שקשה להן להתחרות מולם.
















