שר התקשורת שלמה קרעי נענה לבקשת ועד עובדי בזק והוא לא יעלה את התיקון לצו הבזק לאישור ממשלה וזאת עד שבעלי השליטה וההנהלה לא יגיעו להבנות ביניהם. אישור הממשלה נדרש על מנת שהחובה המשפטית באחזקת גרעין שליטה בבזק יבוטל והחברה תוכל להתנהל ללא גרעין שליטה. האישור יאפשר בסופו של התהליך לקרן סרצ'לייט בעלת השליטה בבזק, למכור חלק מאחזקותיה ובכך להחזיר חלק מההשקעה למשקיעים.
כפי שפרסמנו כאן בעבר, בסרצ'לייט, נכון לעכשיו לא מתכוונים לצאת מההשקעה בבזק, אלא רק לממש חלק מהמניות ולמכור אותם לגופים מוסדיים בשוק ההון.
היעדר בעל שליטה מובהק הוא משמעותי עבור העובדים שרגילים שזכויותיהם תמיד הובטחו מול בעל שליטה במו"מ. במקרה של בעל שליטה והגופים המוסדיים הופכים להיות למעשה הגופים שמנהלים את בזק דרך הדירקטוריון, מעניק לדירקטוריון, ליו"ר ולמנכ"ל כוח רב מאד, והעובדים רוצים להיות ערוכים למצב החדש.
בחודשים האחרונים מתקיים מו"מ בין ההנהלה לעובדים בבזק, אך יש יסוד סביר להניח שלאחר שיושלם המו"מ עם עובדי בזק, הקבוצה תצטרך להגיע להבנות גם עם עובדי החברות בנות ובראשן, פלאפון, בזק בינלאומי ו – yes.
דבר חשוב נוסף הוא שהיועצת המשפטית לממשלה אישרה לראש הממשלה בנימין נתניהו לחתום על תיקון הצו. על פי הפרוצדורה אחרי אישור הממשלה, ראש הממשלה אמור לחתום בעצמו על תיקון הצו. בבזק ובמשרד התקשורת העריכו שנתניהו לא יוכל לחתום על הצו בגלל מעורבותו בתיק 4,000, והמשפט המתנהל נגדו, ולכן תידרש חתימה של שר אחר שיואצלו לו הסמכויות, אך כאמור בסוף אושר לנתניהו לחתום על התיקון.
בלשכת השר אישרו שקרעי ביקש מהצדדים להגיע להבנות לפני הבאת התיקון לאישור הממשלה.
















