ההסתדרות לעובדי בזק: ההסכם בעקבות ביטול גרעין השליטה – הישג יוצא דופן
במכתב לעובדי החברה משבחת ההסתדרות את יו"ר הארגון איציק בסלו וחברי "הרביעייה" על הסכם קיבוצי שנועד להיערכות לעידן ללא גרעין שליטה – וכולל מענקים של 75 מיליון שקל, שיפור תנאי פרישה ותוכנית פרישה מרצון
ההסתדרות שלחה לעובדי בזק מכתב שבו היא מברכת את העובדים ומשבחת את ועד העובדים על ההסכם שנחתם בחברה. מה שעומד מאחורי המכתב הוא ההסכמות חסרות התקדים שהושגו בין הועד להנהלה במסגרת המעבר לחברה ללא גרעין שליטה. לדברי אופיר אלקלעי יו"ר הסתדרות עובדי המדינה, ההסכם הושג לאחר מו"מ "ארוך ומקצועי מאוד" ונועד לתת מענה למציאות החדשה בבזק, בעקבות ביטול גרעין השליטה, כך שהחברה תדע להתמודד עם מצב של היעדר גרעין שליטה או שינויי שליטה בעתיד.
בפתיחת המכתב ההסתדרות מודה לעובדים על עבודתם "המסורה והמקצועית" ומדגישה כי פעילותם הביאה את בזק להיות מהטובות בעולם בתחום התקשורת.
מענקים, פרישה ודירקטור נוסף לארגון
לפי המכתב, ההסכם כולל שורה של רכיבים מרכזיים:
- תשלום מענקים מיוחדים לעובדות ולעובדי החברה בסכום כולל ומצטבר של 75 מיליון שקל.
- שיפור משמעותי בתנאי פרישה של עובדים קבועים ותיקים, בהתאם להסכם הקיבוצי משנת 2006 – כולל תוספת שקלית של 2,400 שקל צמודה למדד שתתווסף לסכום הפנסיה הבסיסי, במקום כ-800 שקל, לגבי עובדים שיפרשו החל מ-1.7.2023 ואילך.
- זכות ארגון העובדים למינוי דירקטור נוסף מטעמם, בהתאם לתנאים הקבועים בהסכם, תוך שמירה על כלל הזכויות הקיימות כאשר הסכמים והסדרים נשמרים במלואם.
- תוכנית פרישה מרצון: פרישה של 200 עובדים עם פיצויים מוגדלים, בעלות כוללת של כ-264 מיליון שקל.
בהמשך המכתב ההסתדרות מודה גם לסמנכ"לית משאבי אנוש בבזק, מורן קיטה, שלפי המכתב הובילה מטעם ההנהלה את המו"מ והייתה שותפה מלאה להסכם.
המו"מ הבא כבר מתנהל
ההסתדרות מוסיפה כי מעבר להסכם שנחתם, מתנהל כעת מו"מ אינטנסיבי להסכם עבודה חדש, שאמור לשפר את תנאי השכר והרווחה ואת העתיד הפנסיוני של עובדות ועובדי החברה, ולהביא להישגים נוספים – לצד שמירה על איתנות בזק והמשך שגשוגה.
המכתב נחתם בדברי תודה לעובדים על האמון והשותפות, ובהבעת תקווה לימים טובים, רגועים ושקטים למדינת ישראל בקרוב. על המכתב חתום אופיר אלקלעי, עו"ד, יו"ר הסתדרות עובדי המדינה, ובתפוצה מופיעים גם יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, מנכ"ל בזק ניר דוד, יו"ר הארגון הארצי של עובדי בזק איציק בסלו, וסמנכ"לית משאבי אנוש מורן קיטה.
















