דירקטוריון בזק צפוי לאשר הסכם קיבוצי חדש ל – 5 שנים
ההסכם מסדיר את תוכנית ההתייעלות, פרישות ותנאי העובדים – אך אינו פותר את המחלוקות סביב ההפרדה המבנית ומדיניות התגמול
דירקטוריון בזק צפוי להתכנס ביום רביעי הקרוב ולאשר הסכם קיבוצי חדש עם ועד העובדים, לאחר מו"מ שנמשך מספר חודשים, מאז פקיעת ההסכם הקודם בסוף 2025.
ההסכם החדש נחתם לתקופה של 5 שנים, ומעגן את מתווה ההתייעלות של החברה, לרבות היקף כוח האדם שניתן יהיה לשחרר מדי שנה, לצד הסדרי פרישה, תוספות שכר והטבות לעובדים ולגמלאים.
מחר צפויה להתכנס ועדה מיוחדת של הדירקטוריון לדון בפרטי ההסכם, וברביעי יובא ההסכם לאישור הדירקטוריון המלא. במקביל, גם מועצת העובדים בבזק אמורה להתכנס ולאשר את ההסכם.
בשבועיים האחרונים פועלת החברה ללא הסכם עבודה חתום, לאחר שההסכם הקודם פקע במהלך 2025.
מחלוקות שנותרו מחוץ להסכם
על אף ההתקדמות, ההסכם אינו מסדיר את סוגיית ביטול ההפרדה המבנית. הנושא תקוע מאז שהוועד הודיע כי לא ייכנס למו"מ בעניין כל עוד תומר ראב"ד מכהן כיו"ר הדירקטוריון.
בנוסף, גם מדיניות התגמול לבכירי החברה נותרה במחלוקת, לאחר שוועד העובדים הבהיר כי לא ישלים עם המדיניות שנקבעה.
לצד ההטבות לעובדים, כולל ההסכם גם סעיפים מהותיים שנדרשו על ידי הנהלת בזק, במטרה לאפשר גמישות ניהולית ויישום תוכניות ההתייעלות.
















