פלאפון והעובדים חתמו על הסכם קיבוצי חדש עד סוף 2028
ההסכם כולל תוספות שכר דיפרנציאליות של עד 3.5% בשנה, מענק חד פעמי, הגדלת דמי ההבראה ותקציב הרווחה, לצד תכנית פרישה מרצון לכ-150 עובדים בתנאים מוגדלים
פלאפון חתמה היום על הסכם קיבוצי חדש עם ההסתדרות הכללית ונציגות העובדים, שיחול עד סוף 2028. ההסכם מסדיר ל-3 השנים הקרובות את תנאי ההעסקה בחברה, ומשלב בין שיפור חבילת ההטבות לעובדים לבין מתווה התייעלות שיתבסס על פרישה מרצון ולא על פיטורים. זהו הסכם קיבוצי שני שנחתם בתקופת אילן סיגל שעובר בשקט יחסי וללא אירועים מיוחדים.
מבחינת העובדים, ההסכם כולל תוספת שכר שנתית דיפרנציאלית של עד 3.5% בשנה, מענק חד פעמי, הגדלת דמי ההבראה ל-600 שקל ליום, תוספת אש"ל לעובדי שטח, שמירה על מנגנון עדכון השכר בהתאם לעליית שכר המינימום, הרחבת בדיקות הסקר הרפואיות, המשך מתכונת העבודה מהבית והגדלת תקציב הרווחה.
מן העבר השני, הצדדים סיכמו גם על תכנית פרישה מרצון של כ-150 עובדים לאורך תקופת ההסכם. לפי ההודעה, הפורשים יהיו זכאים לתנאים מוגדלים משמעותית, ובהם מענק פרישה של 280% וסל הטבות נוסף. בכך, פלאפון מבקשת לייצר מסלול התייעלות מוסכם, תוך ניסיון לצמצם חיכוך מול הוועד ולשמור על יציבות תעסוקתית.
שקט תעשייתי לצד היערכות לשינויים טכנולוגיים
ההסכם נחתם על ידי יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, מנכ"ל פלאפון אילן סיגל, יו"ר איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט וההייטק יקי חלוצי, יו"ר ועד עובדי פלאפון יחיאל שמן וסמנכ"ל משאבי האנוש בפלאפון צביקה אברמוביץ.
מנכ"ל פלאפון אילן סיגל אמר כי ההסכם "מבטא את שיתוף הפעולה והאמון ההדדי בין ההנהלה לוועד", והוסיף כי הוא נועד לאפשר לחברה להמשיך "לצמוח, להתחדש ולהתאים את עצמה לשינויים הטכנולוגיים המואצים, לרבות AI".
יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד אמר כי ההסכם מחזק את הביטחון התעסוקתי ואת תנאי העבודה "בצורה אחראית ומאוזנת", תוך שמירה על יכולת החברה להמשיך לצמוח.
יו"ר ועד עובדי פלאפון, יחיאל שמן: "מדובר בהסכם תקדימי במשק, שבו עובדי פלאפון יזכו להטבות נרחבות מאוד, שמירה על ביטחונם התעסוקתי ומנגנונים חדשניים להתפתחות העובדים והחברה. אני גאה בעובדי פלאפון היקרים ובהסכם הקיבוצי שמותאם לרוח התקופה.
יו"ר איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט וההייטק יקי חלוצי אמר כי "לא יהיו יותר פיטורים בפלאפון וההתייעלות תושג רק בפרישה מרצון".
















