משרד התקשורת פועל לתקן את רישיונות חברות הסלולר הוירטואליות (MVNOs) ולהחיל עליהן את החובה האוסרת למכור שירותי דור 2-3 כפי שהדבר נעשה בקרב חברות הסלולר (MNOs). טיוטת תקנות חדשה שפרסם המשרד אמורה לעשות סדר ולהשוות את האסדרה בין שתי סוגי החברות וזאת מכיוון שחברות הסלולר הוירטואליות הוחרגו מהחובה לפעול באמצעות רישיון ייעודי לפעילותן במסגרת הרפורמה שעשה משרד התקשורת בפישוט הליכי קבלת רישיונות בכלל ומעבר לפעולה באמצעות היתרים.
ביום 27 ביוני 2021 פרסם המשרד מתווה לסגירת רשתות סלולר הפועלות בטכנולוגיות ישנות, קרי בטכנולוגיות דור 2 ודור 3, וזאת על מנת להקצות תדרי רדיו נוספים – שהוא משאב מוגבל – לשימוש ברשתות הפועלות בטכנולוגיות דור 4 ודור 5. המתווה כלל תאריכים להפסקת ייבוא של ציוד קצה סלולרי התומך רק בטכנולוגיות ישנות, להפסקת חיבור מנויים חדשים באמצעות הטכנולוגיות הישנות ולהפסקת מתן שירות באמצעות הטכנולוגיות הישנות, וחובות לעניין יידוע ציבור המנויים בעניין. חובות אלה הוטלו על חברות הסלולר ועל חברות הסלולר הוירטואליות באמצעות נספח שצורף לרישיון.
ביום 2 באוקטובר 2022 נכנס לתוקף תיקון מס' 76 לחוק התקשורת אשר ערך שינוי יסודי באופן אסדרת שוק התקשורת הישראלי, ובשיטת הרישוי של רוב ספקי התקשורת: ברירת המחדל של רישוי באמצעות רישיונות הומרה לרישוי באמצעות רישום במרשם ייעודי לכך. לעומת בעלי רישיון סלולר, בעלי רישיון MVNO הקיימים הוסבו, עם כניסת תיקון 76 לתוקף, לרישום במרשם, ורשיונותיהם בוטלו. לפיכך, נדרש המשרד לתקן את הרישיונות הוראות הנספח שבוטל כדי שיחולו על הספקים המורשים המספקים שירותי MVNO.
אחד הדברים הראשונים שעשה שר התקשורת שלמה קרעי בעת שנכנס לתפקידו הוא מתן ארכה של חצי שנה לסגירת הרשתות הישנות הצפויה ב – 2025 וזאת עקב דרישת שותפיו החרדים בקואליציה.
















