המשרד להגנת הסביבה מגיב (באיחור) לדברים שאמר רוני חורי, הממונה על הפיקוח הטכנולוגי במשרד התקשורת, בדיון בכנסת בשבוע שעבר בנושא קשיי הקליטה בסלולר. חורי טען בדיון (https://tinyurl.com/2z38pf4p) כי "ישראל היא מהמדינות המחמירות בנושא קרינה סלולרית. התקן בישראל הוא עשירית מהתקן באירופה, ואני לא זוכר שראיתי אנשים באירופה מתים ברחובות".
בדיון לא נכח נציג המשרד להגנת הסביבה ותגובת המשרד למה שנאמר בדיון הגיעה רק לאחר מכן. לדברי המשרד שמחזק למעשה את דברי חורי "הסף שהמשרד להגנת הסביבה מחייב דרך ההיתרים והפיקוח על התנאים בהיתרים, הוא מחמיר פי 10 יותר מאשר המלצות ארגון הבריאות העולמי. לרוב במדינות אירופה פועלים לפי המלצות ארגון הבריאות העולמי, אם כי יש מדינות, כמו שוויץ, וערים ספציפיות כמו זלצבורג ופריז, שממליצות על קריטריונים מחמירים יותר. באף אחת מהמדינות אין פיקוח רציף על הספקי השידור של מוקדי השידור כמו בישראל".
הדיון התקיים בוועדה לצמצום פערים בפריפריה בראשות חבר הכנסת אברהם בצלאל והשתתפו בו חברי כנסת וראשי רשויות, ונציג מרכז השלטון המקומי. משרד התקשורת אמור לפרסם בקרוב את ממצאיו לגבי חובות החברות הסלולריות בפריסת אתרים ברחבי הארץ על פי התנאים שקבע.
בסיכום הדיון ציין ח"כ בצלאל כי הוועדה תקיים דיון המשך, בו ביקש לקבל עדכון על התקדמות התהליכים להקמת אנטנות במוקדים שהוזכרו בדיון, בהם כביש 443, 16, 90 ועוד. בנוסף, ביקש לקבל מידע אודות ההסברה שנעשית היום לציבור בנושא פריסת אנטנות סלולריות ואמר "אם צריך נביא בחקיקה ווידוא שכל רחוב או בניין יהיה עם קליטה סלולרית מיטבית לפני קבלת טופס 4. אם לא נתקדם נמצא עצמנו עוד 5 שנים באותו המצב".
















