תוכנית העבודה שהציג אתמול שר התקשורת שלמה קרעי אמש, התפרסה על פני שורה של נושאים, אבל מאחוריה מסתתרת דאגה אמיתית של המשרד להתפתחויות בשוק הסלולרי. נראה שהמיקוד מבחינת הדרג המקצועי הפוך לגמרי מהמיקוד של קרעי בשוק השידורים, וניכר שעיקר המאמץ הוא להיערך להתפתחויות שליליות מבעוד מועד.
מאחורי האמירות הכלליות על השקעה בדור 5 וכו', התגלה נתון שהובא לידיעת המשרד מהחברות עצמן והוא שהרשתות בישראל עמוסות לעייפה אך יותר מכך, מסתבר ש – 25% מהפעולות של משתמשים בשעות העומס, פשוט לא מתבצעות. כלומר באזורי ביקוש, בשעות העומס, 1 מתוך 4 בקשות מסוגים שונים של משתמשים, פשוט נתקלות בדחייה.
מדובר בנתון מדאיג מאד שכן המצב רק הולך ומחריף משנה לשנה בעקבות הביקושים לדאטה שרק הולכים וגדלים בקצב של 30-40% מדי שנה. היום כבר אפשר להגיד שאם המשרד לא היה מתחיל בפינוי רשתות דור 2-3 היינו בבעיה הרבה יותר חמורה, אלא שהפינוי יקח זמן ולמרבה הצער שר התקשורת עוד הסכים להאריך את המועד של סגירת הרשתות בחצי שנה ב – 2025 בגלל בקשה של המגזר החרדי.
מדובר באירוע שצריך עוד להרחיב עליו, אבל הוא מתווסף לנתונים הבעייתיים שמתקבלים במשרד בכל הקשור להשקעות והקמת אתרים סלולריים חדשים. המשרד מבין שהחברות הסלולריות, למרות הרפורמה שעשה בתחום רישוי האתרים לפני כשנתיים, נתקלות בקשיים כבדים בהקמת אתרים ולמעשה הרפורמה לא סייעה בכלום כי בקושי בונים אתרים סלולריים בארץ.
בשורה התחתונה במשרד התקשורת מודאגים מאוד אבל אם חשבנו שאנחנו מדברים על חדשנות בדור החמישי בלבד, שלא באה לידי ביטוי בישראל, הרי שכרגע הדיון נוגע בבסיס הצורך למצוא פתרון יעיל ומהיר לבעיה – איך מקימים אתרים סלולריים בכמות ניכרת כדי שלא נמצא את עצמנו לא רק עם 25% סקטורים סתומים אלא עם מספרים גבוהים בהרבה.
















