אנליסטים בשוק מסבירים שהסיבה לירידה במניה של פרטנר קשורה לציפיות שהחברה פיתחה אצל המשקיעים. מניית פרטנר סגרה היום בירידה של 10.5% אחרי שגם אתמול ירדה כ – 10% לאחר פרסום הדוחות. קשה לשים את האצבע על גורם אחד שגרם לאכזבה אצל המשקיעים. נראה שמדובר בשילוב של כמה גורמים שחלקם אולי לא רציונליים, כמו למשל הביקורת שיש על החברה בכך שהיא צפויה להגדיל את השקעותיה ל – 700 מיליון שקל בשנה.
לכאורה היה מצופה שהכרזה כזאת דווקא תתורגם לחיוב, מפני שהשקעה ברשת מייצרת שירות איכותי יותר ללקוחות עם פחות תקלות בטווח הרחוק וחוויה טובה יותר, אבל בעיני המשקיעים שמסתכלים על השורה התחתונה מדובר בסעיף גבוה מדי שכן הוא עשוי להשפיע על חלוקת הדיבידנד השנה.
לדברי אחד האנליסטים פרטנר דיברה על תמהיל לקוחות שמשתנה שבעקבותיו החברה מגייסת לקוחות יותר איכותיים מה שישפיע על סביבת מחירים בשוק שתשתפר, שזה הוביל לציפייה בשוק ל – ARPU (הכנסה ממוצעת למנוי) יותר גבוה, וראינו שאצל כל החברות, הרבעון הרביעי היה יחסית פושר וגם פרטנר לא צמחה בין רבעון שלישי לרביעי.
לדברי האנליסט לירן לובלין מ – IBI ההשקעות של פרטנר ברכוש קבוע עמדו ברבעון על 98 מיליון שקל. רמה נמוכה ביחס לרבעונים קודמים שמקורה בקבלת מענק ממשרד התקשורת בגין פריסת דור 5 בסך של 37 מיליון שקל וגלישת תשלומים לרבעון הראשון של 2023. בנוסף, פרטנר הוסיפה מידע בדו"ח בו מצוין כי היקף ההשקעות בשנת 2023 יעמוד על כ-20% מההכנסות או כ-700 מיליון שקל רמה גבוהה בעיקר נוכח הציפיות לירידה בהיקפי ה-CAPEX נוכח השלמת שלב הפריסה העיקרי של הסיבים".
אנליסט נוסף אמר "הם דיברו על זה שיהיה שיפור בתזרים כי רמת ההשקעות תרד בגלל שהם מפסיקים להשקיע בסיבים אך מנגד ספקו תחזית השקעות גבוהה של 700 מיליון שקל בגלל זליגה של חלק מההשקעות מ – 2022 ל – 2023, השקעה בליבת רשת חדשה והרחבה של פריסת סיבים לשוק העסקי. השקעות מאד גבוהות. ומכיוון שיש להם שיתוף רשתות עם הוט הציפייה הייתה שהמספרים יהיו יותר נמוכים. בנוסף החברה הצהירה שרמת ההוצאות תישאר קבועה אבל הציפייה הייתה שהיא תרד על רקע ההפחתה בקישוריות. גם הייתה ציפייה שב – 2023 פרטנר תחלק דיבידנד ועכשיו זה לא ברור".
נציין שהירידה בפרטנר השפיעה גם על מניית סלקום שירדה היום ב – 7.2% ובזק שירדה ב – 2.1%.
















