חברת הסלולר הגרמנית דויטשה טלקום (DT) מסרה כי בסך הכל 8,600 אנטנות כבר מספקות שירותי 5G באמצעות רצועת התדרים 3.6GHz. בהודעה שפרסמה החברה האירופית היא ציינה שרשת ה-5G שלה כבר מגיעה ל-95% מאוכלוסיית המדינה. דויטשה טלקום אמרה בעבר כי היא צופה שטכנולוגיית ה-5G שלה תוכל להגיע ל-99% מאוכלוסיית גרמניה עד 2025. לספקית יש יותר מ-80,000 אנטנות המשדרות כיום 5G ברחבי המדינה.
כיסוי ה-LTE מגיע כיום ל-99% ממשקי הבית בגרמניה, לפי דויטשה טלקום. DT אמרה כי היא גם הגדילה את קיבולת הרשת הסלולרית ב-824 אתרים שכבר פועלים. ביוני אשתקד הודיעה דויטשה טלקום כי היא משתמשת לראשונה בספקטרום בתחום ה-700 מגה-הרץ כדי לספק שירות 5G. המפעיל האירופי אמר כי השימוש בתדר 700 מגה-הרץ משפר את כיסוי התקשורת הסלולרית באזורים כפריים ברחבי גרמניה. חברת הטלקומוניקציה מציעה שירותי דור 5 בשלושה תדרים שונים. בנוסף לתדר 700 MHz, החברה מספקת גם 5G דרך תחומי הספקטרום של 2.1 GHz ו- 3.6 GHz. עוד מסרה כי (5G Standalone (SA זמין טכנית בתחום התדרים של 2.1 GHz, והוסיפה כי השימוש המסחרי ב-5G SA ללקוחות ביתיים יתחיל ברגע שהיישומים יהיו זמינים. דויטשה טלקום החלה את פריסת רשת ה-5G שלה במספר מצומצם של ערים ברחבי גרמניה בתחילת יולי 2019. מוקדם יותר השנה, דויטשה טלקום הודיעה על שותפות עם נוקיה, פוג'יטסו ו- Mavenir לשלב הראשוני של פריסות Open RAN מסחריות ברחבי אירופה.
חברת הטלקום הגרמנית ציינה כי נוקיה ופוג'יטסו נבחרו כשותפות להשקה מסחרית ראשונה של O-RAN בגרמניה משנת 2023 ואילך, ובנוסף, Mavenir נבחרה כשותפה לפריסה ראשונית. דויטשה טלקום מסרה גם כי בכוונתה להכריז על שותפים נוספים לפריסות O-RAN.
מוקדם יותר החודש אישרה דויטשה טלקום כי הגיעה לאחזקה של 50.2% בטי-מובייל ארה"ב לאחר שנים של גידול מתמיד בבעלות בחברה האמריקאית.
ורייזון בארה"ב גם מתכננת לערוך ניסויי שדה ב- O-RAN ב-2023 שעשויים להוביל לפריסה בפועל בהמשך השנה אם הכל ילך כמתוכנן, מה שיסמן את הפריסה השנייה בארה"ב של הטכנולוגיה אחרי Dish Network.
















