מכרז הסלולר לעובדי המדינה הולך להיות מאוד מעניין הפעם ובמשרד החשב הכללי במשרד האוצר האמון על המכרז, מתכננים כמה הפתעות. בראש ובראשונה הוחלט הפעם לבחור 2 מפעילים במקום אחד. המשמעות היא שבכל מקרה, החשב הכללי יוכל לתחר בין 2 מפעילים שיזכו לכל אורך תקופת המכרז. יש לכך יתרונות אך גם חסרונות, היות ומפעילים לעתים רבות מוכנים לרדת במחיר תמורת בלעדיות.
נושא שני שעומד על הפרק מבחינת החשב הכללי הוא הדגש על החבילות לחו"ל. גם היום מקבלים עובדי המדינה חבילות לחו"ל במחירים טובים, אך לאור הכניסה של ה – eSIM והמגמה ההולכת וגוברת של העדפת לקוחות לחבילות מקומיות בארצות היעד, בחשב הכללי מתכוונים לתת לנושא תשומת לב מיוחדת.
נושאים נוספים שצפויים להיות מעניינים במכרז הוא גם הרצון לתת דגש לאיכות הרשתות והשירות. לא ברור האם תהיה העדפה לנושא הדור החמישי והפריסה של כל מפעיל ומפעיל.
ציוד הקצה בכל מקרה יתומחר בנפרד, ושם גם המפעילים וגם היבואנים יוכלו להתחרות באופן חופשי כך שמגוון המכשירים יהיה רחב ויאפשר לצרף בני משפחה.
כידוע, פלאפון היא החברה שמספקת לעובדי המדינה את שירות הסלולר. היא השקיעה המון כסף לשיפור הקליטה במבני ממשלה וזה היה אחד היתרונות שלה בזכיות במכרזים קודמים. השאלה היא האם גם הפעם היא תהנה מיתרון זה, ומה יקרה עם הספק השני שייבחר והאם הוא יידרש לאותם השקעות.
נזכיר שבעבר בפלאפון היו כאלו שסברו שהכדאיות הכלכלית של המכרז מוטלת בספק, אך בכל מקרה כמות הלקוחות במסגרת המכרז היא אדירה ולכן לפלאפון היה שווה להיאבק על המכרז, שמביא גם בני משפחה. פלאפון גם נטמעה היטב במערכת הממשלתית, אך למרות זאת בחשב הכללי מעדיפים שהפעם יהיו 2 ספקים, ומבטיחים שיהיו עוד הפתעות נוספות כאשר ייצא המכרז.

















מתי יוצא המכרז?