על אף שהוט מסבירה שמבצעים להשגת נתח שוק ומחירים אגרסיביים מצידה בכל השווקים, הם חלק ממדיניות סדורה שנועדה לטלטל את השוק בתקווה להשיג כמה שיותר לקוחות – הרי שבשטח המציאות מראה אחרת. אתמול חשפנו מבצע של הוט שניתן להגדיר אותו כמעט כחסר תקדים כאשר החברה החליטה למכור חבילת אינטנרנט וטלוויזיה בקצב של 300 או 200 מגה, במחיר של 75 שקל לחודש לשנה, כולל נתב בחינם לתקופה והתקנה במחיר של 49 שקל בלבד. נזכיר שהמחיר בשוק הסיטונאי הוא 72 שקל לפני מע"מ, כך שלמעשה הוט הולכת על הראש של השחקנים הקטנים בעיקר בשוק הסיטונאי, ושחקנים שהם מוטי מחיר בכלל.
והיום מתברר מגיע תורה של הוט מובייל שכנראה החליטה להראות למי שחשב שהתחרות בסלולר נרגעה, שהיא פועמת ובחוזקה. הוט מובייל יצאה עם מבצע שבו היא מציעה 3 מנויים במחיר של 99 שקלים עם 400 גיגה למנוי למשך שנתיים. החברה החליטה על הדרך גם לערוך השוואת מחירים בינה לבין מתחרותיה שמוכרות חבילות דומות, ומראה שפלאפון מוכרת 3 מנויים במחיר של 99 שקלים אבל עם 150 גיגה, ולשנה בלבד. פרטנר עם אותו מחיר למשך שנה עם 300 גיגה, וגולן טלקום עם 3 מנויים ב – 95 שקלים ו – 330 גיגה לתקופה של שנה.
ייתכן ואין במבצעים של הוט משהו יוצא דופן והתחרות פועלת לטובת הצרכנים ומושכת את המחירים למטה כמו שראוי שיקרה. אך השאלה היא דווקא יותר רחבה ונוגעת לאסטרטגיה של הוט כקבוצה ומה היא בעצם מנסה להשיג במדיניות המחירים האגרסיבית שלה? נזכיר שעד לפני כשנתיים-שלוש לערך, הוט מובייל הייתה מהראשונות שניסו להרגיע את התחרות בשוק הסלולר והעלתה מחירים תוך שהיא מסבירה שהיא מפסיקה לשחק בגזרת המחיר. למרות שבפועל מתחת לקו היא המשיכה למשוך את המחירים למטה, הרי שבאופן רשמי היא ניסתה לשדר מסר של הרגעה ויציבות במחירים. הוט מובייל וגם חלק מהשחקנים שהלכו אחריה אכן יצרו אשלייה שהמחירים במגמת התייצבות ועלייה.
אלא שבחודשים האחרונים המפעילים בשוק מספרים שהוט כקבוצה, אך במיוחד הוט מובייל, הפכה להיות השחקן הכי אגרסיבי בכל המגרשים ובשוק העסקי במיוחד שם היא חותכת מחירים בצורה משמעותית. ייתכן ובשוק הקווי הדבר נובע מהרצון שלה לגשר על הפערים בהיקפי הפריסה של IBC לעומת בזק (שכן היא כשותפה ב – IBC לא מוכרת סיבים של בזק). בזק עם כיסוי של 1.8 מיליון משקי בית ו – IBC עם 1.2 מיליון משקי בית. לכן באופן טבעי כשלקוחות רוצים לעבור לסיבים, הוט נמצאת בנחיתות והיא מנסה לתקן ולשמור על נתח השוק שלה דרך שימור לקוחות ומבצעים אגרסיביים.
בקרוב יתפרסמו נתוני הניידות וניתן יהיה לראות באופן חלקי האם מדיניות נתח בשוק של הוט מובייל אכן פועלת. כך או כך, השאלה החשובה היא לא כמה לקוחות היא מגייסת אלא שורת הרווח ואת זה אי אפשר לדעת היות והחברה לא מפרסמת דוחות.
















