קרוב ל – 130 אלף ניודים בסלולר נרשמו בחודש החולף. בחישוב שנתי מדובר על קרוב ל – 1.5 מיליון מתניידים בשנה שזה מספר שהוא יחסית גבוה למרות המגמה של קיטון במספר המתניידים. המשמעות היא בין היתר שהתחרות בסלולר רחוקה מלדעוך.
החברה שאליה התניידו הכי הרבה לקוחות החודש זו הוט מובייל עם 2,500 מצטרפים, והחברה שאיבדה הכי הרבה לקוחות היא פרטנר שאיבדה 5,500 לקוחות. סלקום נמצאת עם 1,800 מצטרפים חדשים, פלאפון עם 750, רמי לוי עם 1,500, ו – wecom עם מינוס אלף לקוחות, כך שניתן להעריך שהיא הפסיקה להיות שחקן משמעותי בשוק וגם לא מחוללת תחרות. 019 סלולר צירפה אליה 2,200 לקוחות חדשים.
חשוב להסביר שהניודים אינם משקפים את התמונה המלאה בתנועת הלקוחות כיוון שהמספרים לא כוללים לקוחות חדשים שמצטרפים בפעם הראשונה לחברה מסוימת. מאידך, איבוד לקוחות או ניוד שלילי משמעותו לעתים שחברות מוחקות או מוותרות על לקוחות שהם מוטי מחיר מלכתחילה ועסוקים במעבר רצוף בין חברות בהתאם למבצעים השונים.
היבט נוסף בניודים הוא שגיוס לקוחות לפעמים כרוך במבצעים שגוררים איתם עלייה בעלויות להרכשת לקוח, ולכן יש חברות שמעדיפות להתרכז בשימור לקוחות כדי לצמצם את את עלויות הרכשת הלקוח.
בשורה התחתונה צריך לזכור שהיקף הניודים הוא לא מה שחשוב אלא המזומנים שהם מייצרים, ולכן גם ההכנסה הממוצעת של החברות למנוי (ARPU), לא עד כדי כך חשוב.
















