שר התקשורת שלמה קרעי רמז השבוע שבכוונתו לקדם הכרזה על תשתיות הסלולר בישראל כתשתית לאומית. קרעי בוועדת הכלכלה השבוע שגם תקשורת זה תשתיות ובכוונתו להיכנס לזה בכל הכוח ולהביא חוק תשתיות תקשורת, שיאפשר לחברות הסלולר לפרוס תשתית בקלות ויעילות. המשמעות היא שהמדינה מזהה את החשיבות של תשתיות הסלולר לצרכי התקשורת והפעילות הכלכלית במדינה. במסגרת הכרזה זו, ייבנו, יופעלו וינהלו תשתיות הסלולר באופן מרכזי ומתואם על מנת להבטיח זמינות, ביצועים טובים והתאמה לדרישות המשתמשים במדינה, כחלק מחוקי תכנון ובניה.
אחת הבעיות שמשרד התקשורת נתקל בהן היא שבמקרים רבים מקימים בישראל שכונות חדשות, אך זאת מבלי שהמתכננים לוקחים בחשבון את הצורך בהקמת אתרים סלולריים כחלק מובנה בתכנון. הבעיה מחמירה כאשר ראשי רשויות נכנעים הרבה פעמים לדרישות תושבים שלא רוצים אתרים סלולריים בקרבתם, אך מתלוננים כאשר אין להם כיסוי סלולרי. ההכרזה על הסלולר כתשתית לאומית אמורה גם להקל מאד בהקמת אתרים על מבנים רבים השייכים למדינה.
כרגע ישנו צוות בינמשרדי שמטרתו לקדם הקלות לבניית אתרים סלולריים. אחד הנתונים המטרידים את המשרד הוא שכמעט ולא מקימים אתרים סלולריים בישראל, למרות הקלות שהמפעילים קיבלו בעבר. ללא הרחבה משמעותית במספר האתרים, הדבר ישפיע על ביצועי הרשתות הסלולריות, ובעיקר ישפיע על היכולת לספק כיסוי רחב של הדור החמישי בישראל, שדורש כמות גדולה מאד של אתרים כדי לספק שירות ברמה גבוהה.
















