נתוני הניידות בסלולר בסיכום חצי שנתי, מעלים תהיות לגבי האסטרטגיה של חלק מהשחקנים בשוק. החברה שאבדה את מספר המנויים הגדול ביותר זו פרטנר עם מינוס 31 אלף בקירוב. החברה השנייה שמסיימת עם מספר מתניידים שלילי זו פלאפון עם מינוס 5,300. במקום השלישי ניצבת גולן טלקום עם מינוס 5,200 ואחריה wecom עם מינוס 2,800 מתניידים.
בסיכום החצי שנתי הוט מובייל רושמת את מספר המתניידים החיובי הגבוה ביותר ומסיימת את התקופה עם 13,500 מצטרפים חדשים. אחריה ניתן למצוא את 019 מובייל עם גיוס חיובי של 10 אלפים מתניידים, סלקום עם 9,900 ורמי לוי 9,300.
ואולם מספר המתניידים מספר תמונה חלקית בלבד הפעם. בעוד שהשחקנים הגדולים פלאפון, פרטנר וסלקום מגייסות פחות או יותר סדר גודל של 120-130 אלף מנויים באותה תקופה, הוט מובייל גייסה 180 אלף מתניידים, ואבדה 167 אלף. זהו מספר חריג בכל קנה מידה ולא ברור מה האסטרטגיה של הוט מובייל במקרה הזה. החברה אולי מגייסת הכי הרבה ובפער ממתחרותיה, אבל במונחים כספיים ואם צריך להעריך שכל גיוס של לקוח עולה מאות שקלים, הרי שמדובר בהוצאה אדירה של הוט מובייל שלא ברור מה המטרה שלה.
סלקום לדוגמא גייסה 127 אלף מנויים בחצי שנה, אבל היא אבדה 117 אלף בלבד. כלומר עם גיוס נטו של קרוב ל – 10 אלפים מנויים, סלקום הוציאה מיליוני שקלים פחות וכנ"ל גם החברות האחרות.
פלאפון צירפה 136 אלף ונפרדה מ – 141 אלף. ופרטנר צירפה 122 אלף, ונפרדה מ – 153 אלף. המספרים בהוצאה על הרכשת הלקוח (בעיקר למשווקים) בין החברות הם אדירים. ניכר כי חוץ מהוט מובייל החברות משתדלות לא להתפרע בגיוסים ולנסות לשמר כמה שיותר בעוד שבהוט מובייל התמונה שמצטיירת היא חריגה מאד, גם אם לוקחים בחשבון שלא כל המצטרפים החדשים הגיעו דרך משווקים.
















