דיון משמעותי לשוק הסלולר במגזר החרדי צפוי היום בוועדת הכלכלה של הכנסת שאמורה לדון בהצעת החוק של חבר הכנסת ישראל אייכלר בנוגע לניידות המספרים בטלפונים הכשרים. במידה והצעת החוק תאושר היא תועבר לקריאה שנייה ושלישית בכנסת, ומכאן הרגישות של הנושא.
עד הרגע האחרון נמשכים הדיונים סביב הצעת החוק וזאת בתקווה להביא לפשרה. נדגיש כי הצעת החוק באה על מנת לבטל את הרפורמה של שר התקשורת יועז הנדל שביקש לחסל את התופעה של הטלפונים הכשרים והמגבלות שמוטלות על הציבור החרדי בשל אינטרסים כלכליים של חלק מהחצרות החרדיות שמנהלות את התחום במגזר ועושות ממנו הרבה מאד כסף.
התנועה הרפורמית שלחה פניה לועדה ובה היא כותבת "הצעת החוק שבנדון קובעת כי מנויים של שירותים סלולריים יוכלו לבקש מבעל רשיון לאפשר לגורם שלישי לחסום קווי טלפון ושימושים נוספים במכשירי הטלפון שברשותם ולקבוע באיזה ציוד קצה הוא ינתן כאשר הם-בעלי המנויים, לא יוכלו להסיר מגבלות אלה ולא יוכלו לנייד את הקוים
שברשותם לשירות אחר".
"הצעת החוק, מבקשת להנציח ולהכשיר את המצב החמור הקיים כיום בשוק "הקו ו ים הכשרים" במסגרתו צד שלישי – ועדת הרבנים לענייני תקשורת שהיא גוף מונופוליסטי המצוי בפירוק בשל אי סדרים ואשר מטיל את מרותו באמצעים אלימים כנגד מי שמתנגדים לו – שולטת באופן מוחלט במכשירים הנמכרים לציבור המעוניין בקווים כשרים, וקובעת באופן שרירותי אילו קווים יחסמו ולמנוע ממי שמעונין לצאת מהשירות לעשות זאת, על ידי מניעת יכולת ניוד של מספר הטלפון
שברשות המנוי".
















