ועדי העובדים בחברות הסלולריות הופתעו לגלות על ההחלטה של משרד התקשורת המאפשרת לחברות הסלולריות לרכוש שירותי סלולר מגופים חיצוניים. בשיחות עם zmanavir מסתבר שהוועדים כלל לא הגיבו לשימוע שנערך בנושא והופתעו לגלות כיצד חמק מהם, אך התגובה שלהם להחלטה היא שונה בקרב כל אחד מהוועדים. בעוד שחלקם מתייחסים לכך ברצינות גמורה ושוקלים את צעדיהם, אצל חלק ניכר כי הנושא לא מעניין אותם במיוחד ואינם מתרגשים ממנו.
ההחלטה לאפשר לחברות חיצוניות להשתמש באתרים שאינם שלהם, דוגמת חח"י למשל שמתכוונת להקים אופרציה סלולרית, היא בעלת משמעות עבור ועדים שרואים בבעלות על האתרים נכס שאסור לגעת בו. מנגד חלק מהוועדים לא סבורים שמדובר באירוע משמעותי, כי בסוף השאלה שצריכה לעמוד לעיני הוועדים היא טובה החברה בלבד, והבעלות על האתרים אינה דבר קדוש.
רוב המפעילים בעולם משתמשים בחברות אתרים שזה ייעודן – לספק את הנדל"ן ולעתים גם את מתקן הרדיו, לטובת מפעילי סלולר ששוכרים מהן שירותים. הדבר מוריד מהמפעיל את העול הכרוך בניהול הנדל"ן, ומפנה לו משאבים לטובת השקעות.
בכל הקשור ל – 5G הבעיה רק הולכת ומחריפה היות וכל מפעיל נדרש לכמות אתרים אדירה ולנהל אופרציה כזו באופן עצמאי זו משימה מסובכת עד מאד.
















