המפעילים הסלולריים בישראל משוכנעים שהשקת האייפון 15 בשבוע הבא לא תביא עימה את ביטול ה – sim כפי שהצהירה אפל שהיא מתכננת לעשות, ואנחת רווחה שהן משמיעות נשמעת למרחוק. אך הסוגיה הלא פחות חשובה היא האם המפעילים ימשיכו להזמין את אותה הכמות שהזמינו באייפון 14 או שיזמינו פחות.
משיחות עם גורמים בתעשייה עולה כי על רקע המיתון בכלכלה העולמית, הירידה בהשקעות בשווקי התקשורת, שער חליפין ורבית, והירידה ברכישת מכשירים בהיקף של 10% בחצי השנה הראשונה – כל אלו יביאו לקיטון בהזמנות לאייפון 15.
ביטול ה – SIM הפלסטי הוא אירוע שכאשר אפל הכריזה עליו לפני כשנה, טילטל את שוק הטלקום העולמי. אפל כמו אפל לא בדיוק סופרת את המפעילים והיא עובדת ישירות מול הלקוח הסופי. ואם זה טוב ללקוח הסופי שיהיה לו Esim אז החברות הסלולריות פחות חשובות.
אלא שמבחינת האחרונות, המהלך מאד מאיים היות והוא מזריק חמצן למדורת התחרות. לקוח שיש לו Esim לא רק שיכול להשתמש בו לטובת נדידה בינלאומית, אלא גם יכול להחליף את המפעיל הסלולרי שלו כל שבוע דרך המכשיר הסלולרי שלו בקלות. זו סיטואציה שלמפעילים הסלולריים קשה מאד להתמודד איתה והיא מייצרת עבורן תחרות סיזיפית בניסיון לשמר לקוחות דרך מחיר תחרותי, אבל לא פחות גם דרך איכות הרשת והביצועים שהיא מספקת.
זה אומר שהצרכן מקבל כוח עצום ביד כשהוא משתמש ב – Esim ומחליש את יכולת החברה הסלולרית להפעיל עליו לחץ שיווקי בשימור היות ואת המעבר הוא עושה בקלות ובצורה חלקה.
למרות שיותר ויותר צעירים בעיקר, עברו להשתמש ב – Esim במסגרת נסיעות לחו"ל, החברות הסלולריות טוענות שבתוצאות לא רואים ירידה מהכנסות מנדידה בינלאומית. הסעיף קשה לחילוץ בדוחות הכספיים ולכן צריך לקחת בעירבון מוגבל את האמירות של החברות שהן אינן נפגעות מהתופעה. יחד עם זאת אין ספק שאם אפל תבטל את ה – sim, תהיה לכך השפעה על רמת ההכנסות מנדידה בינלאומית. הכנסה זו מוערכת בעשרות מיליוני שקלים בשנה, ופגיעה בה לא תהיה פשוטה לחברות.
















