בעקבות המצב הביטחוני, משרד התקשורת הודיע היום על הסדר חדש שיאפשר למידה מרחוק לתלמידים שמתבססים על שיחות טלפון. ההסדר מגיע אחרי מספר שימועים שערך המשרד שבהם שינה את עמדתו עד שהצליח לגבש את ההסדר הנוכחי שבו בסופו של דבר ישאו הורי התלמידים בתשלום נמוך יחסית כתוספת לחריגות בחבילת הדקות במידה ויהיו בכל חבילה. נדגיש כי ההסדר מיועד בעיקר לחרדים שלא חוזרים למערכת החינוך ללימודים כרגיל, בעיקר באזורים רגישים בעוטף עזה ובצפון ולכן ההסדר כרגע קצת מאבד מחשיבותו על רקע החזרה ללימודים ברוב יתר הרשויות פחות או יותר.
על פי ההסדר, חברות התקשורת המספקות שירות טלפוניה ניידת ונייחת יוכלו לבחור בין גביית תשלום ממנוייהן המתקשרים לרשימת מספרים מוגדרת מראש עבור למידה מרחוק, בתעריף של אגורה לדקת שיחה בלבד, או לגבות תשלום מזערי זה עבור כל דקה חורגת, ללא הבדל, בתעריף של אגורה אחת ליעדים נייחים ו-5.3 אגורות ליעדים ניידים. כך לדוגמה, על 1,000 דקות חריגה ליעדים של למידה מרחוק תשולם תוספת של כעשרה שקלים בלבד. בנוסף, הוחלט כי חברות התקשורת יאפשרו מעבר בין חבילות ללא דמי מעבר.
ההחלטה מגיעה בעקבות לקחים שהופקו במשרד התקשורת מתקופת מגפת הקורונה, שבמהלכה התקיימו שעות לימודים רבות מרחוק והורים נאלצו לשלם עד מאות שקלים יותר עבור החשבונות של ילדיהם.
שר התקשורת, ד"ר שלמה קרעי, אמר כי "המטרה היא לאפשר למידה מרחוק גם באמצעות ועידות קוליות, וכדי לאפשר שימוש בקווים שנעשה בהם שימוש פעיל בתקופת המלחמה. ההסדר מאוזן וטוב כך שהגביה על דקות חורגות מחבילת הבסיס שיש לכל מנוי תעמוד על אגורה אחת בלבד. נקווה שלא נזדקק לכך בהמשך ושכלל תלמידי ישראל ישובו במהרה לבתי הספר".
מנכ"ל משרד התקשורת, מימון שמילה, אמר כי "למידה בימים אלו מהווה פאזל נוסף בתמונת הניצחון שלנו. לאור מצב הלחימה ומתוך צורך לאפשר שגרה ככל שניתן, המשרד יחד עם משרד החינוך פעלו כדי לאפשר למידה מרחוק גם באמצעות ועידות קוליות וגם למספרים נוספים הרלוונטיים לעת הזו וכל זאת ללא צורך בהוצאות מרובות מצד ההורים".
















