סלקום מסכמת רבעון שלישי טוב עם רווח נקי של 53 מיליון שקל, גידול של 29.3% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. הכנסות החברה הכוללות עומדות ברבעון על 1.125 מיליארד לעומת סך של 1.115 מיליארד שקל במקביל אשתקד. נזכיר שהרווח הנקי בסלקום כולל את פעילות המגזר הקווי והנייח במקביל, וכמובן גם את גולן טלקום שתוצאותיה אינם מפוצלים והיא נחשבת לחברה יעילה מאד.
הכנסות משירותי המגזר הנייד הכוללות הכנסות מקשרי גומלין הסתכמו ב- 508 מיליון שקל, ירידה מזערית של 2 מיליון שקל לעומת המקביל אשתקד, ו – 3 מיליון שקל לעומת הרבעון הקודם. הכנסות משרותי מגזר נייד בנטרול הכנסות קשרי גומלין עלו בכ- 7.2% והסתכמו ב – 418 מיליון שקל, לעומת 390 מיליון שקל ברבעון המקביל כתוצאה מגידול בכמות המנויים וגידול בהכנסות מחבילות סלולר ובנוסף גידול בהכנסות מחבילות שירותי נדידה בחו"ל.
מכירות ציוד הקצה בסלקום שהוא תחום חזק יחסית הסתכמו ב – 301 מיליון שקל לעומת 311 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, ירידה של כ-3.2%, שנבעה בין היתר מעיתוי ההשקה של דגם האייפון החדש שחל אשתקד בחודש ספטמבר והשנה בחודש אוקטובר. מדובר בהכנסות שיא מזה ארבעה רבעונים בסביבה מאתגרת שכוללות גם את ציוד הקצה הנייח. אם מפצלים את הסעיף הרי שציוד קצה סלולרי הסתכם ב – 204 מיליון שקל, ירידה של 17.8% לעומת המקביל אשתקד, אך עלייה של 8.5% לעומת הרבעון הקודם. נדגיש כי השקת האייפון החדש חלה ברבעון הרביעי השנה ולכן את ההשפעה יראו רק ברבעון הבא. בכל מקרה סלקום עדיין בפער משמעותי מאד לעומת מתחרותיה בציוד קצה (פלאפון מכרה 135 מיליון שקל ברבעון).
ההכנסות משירותים במגזר הנייח עלו בכ- 6.6% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד והסתכמו ב- 355 מיליוני שקל לפני נטרול הכנסות קש"ג. העליה נובעת בעיקרה מעליה בכמות המנויים ובהכנסות מחבילות הנייחות הכוללות שירותי אינטרנט וטלויזיה, עליה בהכנסות מקשרי מפעילים בינלאומיים וכן עליה בהכנסות ממכירת חשמל.
הרווח התפעולי של הקבוצה ברבעון הסתכם ב – 111 מיליון שקל ביחס לרווח תפעולי בסך של 95 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ- 16.8%. עיקר הגידול ברווח התפעולי נובע בעיקר מגידול בהכנסות השוטפות של חבילות סלולר והכנסה משרותי האינטרנט והטלוויזיה. ה- EBITDA המתואם הסתכם ב – 337 מיליון שקל לעומת 311 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ- 8.4%.
החוב הפיננסי של סלקום עמד ברבעון על 1.937 מיליארד שקל וברבעון השני של השנה הוא עמד על 1.991 מיליארד. החוב גרר הוצאות מימון של 108 מיליון שקל בתשעת החודשים הראשונים של השנה.
במדדים התפעוליים החברה רשמה גידול שיא של 21 אלף מנויי סיבים מהרבעון הקודם. 240 אלף מלקוחות החברה נמצאים על רשת הסיבים. סלקום גם הוסיפה 36 אלף מנויים בסלולר. ההכנסה הממוצעת למנוי בסלולר (ללא קש"ג) עלתה ל – 39.7 שקל. החברה דיווחה על תוספת של אלף מנויים בטלוויזיה.
דניאל ספיר, מנכ"ל סלקום: "בתקופה הנוכחית, עת מלחמה, סלקום מגויסת בכל ענפי הפעילות, הן במגזר הפרטי והן במגזר העסקי ופועלת כדי להבטיח רציפות תקשורתית לכלל לקוחותיה בכל רחבי ישראל. החברה פתחה מגוון הטבות ללקוחותיה ובנוסף פעלה לטובת חיזוק אתרי תקשורת באזורי הלחימה על מנת לאפשר תקשורת תקינה של האזרחים וכוחות הבטחון. כולנו בסלקום מייחלים לשובם של כלל החטופים, הנעדרים והחיילים הנמצאים בשטח בשלום לביתם".
"סלקום ממשיכה להציג ברבעון השלישי תוצאות מרשימות בכל הפרמטרים המובילים, המעידות על המשך מגמת הצמיחה של הקבוצה עם הרווח הגבוה ביותר ב-7 השנים האחרונות, גידול בהכנסות מפעילות הסלולר, הנייח, ציוד הקצה ואף החשמל, זינוק בתזרים המזומנים של החברה והמשך ירידה במינוף. סלקום תמשיך באסטרטגיה שהחלה בשנה האחרונה לביסוס מעמדה כשחקנית מובילה של עולם פתרונות מקיף ושלם לכלל לקוחותיה הפרטיים והעסקיים כאחד".
















