משרד התקשורת מתחיל לסכם את נזקי חברות התקשורת ודרישותיהן לפיצויים, על מנת לפתוח בדיון מול משרד האוצר במטרה לבחון האם יש על מה לדבר וכיצד ניתן לסייע. כבר כעת ברור שבמשרד האוצר לא מתכוונים להיענות לדרישות לפיצוי על נזקים פיסיים לאתרי תקשורת ואת זה החברות יצטרכו להפנות למס רכוש בהליכים המקובלים.
בשיחות עם zmanavir בכירים בחברות התקשורת משמיעים ביקורת חריפה על המשרד על רקע העובדה שהחליט ללכת ולהעניק מימון לערוצי הטלוויזיה בעידן פלוס לתקופת המלחמה, אבל בכל הקשור לסייע לחברות בנושא הפחתת אגרות התדרים בזמן המלחמה – שם המשרד אינו מסייע בכלום.
בקרב חברות התקשורת סבורים שהמהלך של פיצוי הערוצים המשדרים בעידן פלוס הוא אקט פוליטי שנועד לתמוך בערוץ 14 בדרך עוקפת, למרות שהערוץ הפסיק להעביר את שידוריו בפלטפורמה. במשרד התקשורת טענו שמימון הביניים לעידן פלוס נומק כביכול בשל העובדה שהוא חסין מפני הפסקות חשמל ולכן חיוני לשעת חירום, אך אף אחד לא קונה את הטיעון הזה וברור לכולם שישנם מספיק אמצעים להעברת מסרים גם לקהל הדתי בשבתות ומכאן התחושה שמדובר באקט פוליטי.
בכירים בחברות אומרים שקשה להבין כיצד המשרד מסוגל להעניק הקלה במיליוני שקלים שהיא מוטה פוליטית, אבל לוותר לחברות על אגרות תדרים בזמן מלחמה – את זה אי אפשר לתת. החברות הסלולריות מבקשות במקביל להקלה באגרות תדרים בזמן מלחמה, גם בהארכת ההנחה שקיבלו במסגרת המכרז לתדרי 5G שאמורה להסתיים בסוף השנה.
כאן המקום להזכיר שמשרד התקשורת אינו מוסמך להפחית את אגרות התדרים לחברות הסלולריות, אלא זה אירוע שבתחום סמכותו של משרד האוצר שמסרב בכל תוקף. משרד האוצר גם נגד עמדת שר התקשורת בכל הקשור להקלות לעידן פלוס ונראה שהקשר בין אגף התקציבים למשרד הגיע למתיחות גדולה שהחלה עוד סביב הניסיון של קרעי להדיח את יו"ר דירקטוריון דואר ישראל מישאל וקנין.
















