החברות הסלולריות הגדולות מתריעות כי ייאלצו לשלם תוספת של כ – 20 מיליון שקל על אגרות תדרים (כל אחת) וזאת במידה ומשרד התקשורת והאוצר לא יגיעו להבנות ביניהם סביב הארכת תוקף ההנחות בתשלום על אגרות תדרים בשנה הבאה. הסכם ההנחות אמור לפוג בספטמבר 2024 והחברות מזהירות מפני הוצאה מיותרת שעומדת לפגוע בהן בשורת הרווח. היקף התשלום הכולל עבור אגרות תדרים מוערך בכ – 350-400 מיליון שקל בשנה. ההנחות בשיעור של 30% ניתנו בתקופת המכרז לדור רביעי וחמישי ב – 2020.
נדגיש שבמשרד האוצר הטענה היא שהם פתוחים לדיון בנושא, אך ככל הנראה הצדדים יידרשו לגשר על המתיחות הקיימת ביניהם ולמצוא את הדרך להידבר.
במשרד התקשורת הולכים עם החברות ודורשים מהאוצר להאריך את ההנחות כמו גם לטפל לעומק בבעיית האגרות ספציפית. בכירים במשרד אומרים שבאוצר טרם הפנימו את החשיבות של תשתיות הסלולר ואת התרומה השלילית שיש לאגרות התדרים והראיה היא המיקום הלא טוב של ישראל בהשוואה לעולם בכל הקשור לביצועי הרשתות.
ואילו בקרב החברות טוענים בכירים שהיקף האגרות שמשלמות החברות ביחס להכנסה הממוצעת של כל חברה ממנוי הוא מהגבוהים בעולם ואין לו כל הצדקה. האופן שבו מחשבים את האגרות נקבע לפני עשרות שנים ולקח בחשבון מצב שבו לחברות היה מעט מאד תדרים. מה שקורה כעת שבדור הרביעי והחמישי כמות התדרים היא גבוהה מאוד ורק תלך ותגדל בעתיד ולכן חייבים למצוא פתרון שיאפשר הקלה עליהן במיוחד בתקופת המלחמה ובאופן כללי לעתיד.
















