קרן ההשקעות פורטיסימו במו"מ מתקדם לרכישת השליטה בחברת סלקום. על פי פרסום בעיתון כלכליסט מדובר בעסקה לפי שווי חברה של 2.6 מיליארד שקל. בעלי השליטה בסלקום, קבוצת דסק"ש, מחזיקה 36% ממניות סלקום ולכן קרן פורטיסימו תשלם 925 מיליון שקל עבור השליטה בחברה ששווי השוק שלה 2.2 מיליארד שקל, כלומר מדובר בפרמיה של 18%.
נזכיר שבעלי השליטה בסלקום ניסו בשנה שעברה למכור את החברה לפי שווי של 3.5 מיליארד שקל כך שככל הנראה הגיעו למסקנה שבטווח הנראה לעין לא ניתן יהיה להשיג מחיר טוב יותר ועדיף למכור במחיר שמציעים להם.
סלקום היא החברה הגדולה והחזקה ביותר בשוק הסלולר אך היא נושאת על גבה חוב פיננסי כבד שיהיה מעניין לראות כיצד ייפרע כשפרטי העסקה יפורסמו. נדגיש שהרווחיות של החברות הסלולריות צפויה להישחק ברבעונים הקרובים כתוצאה מהמלחמה ולכן פורטיסימו יצטרכו להראות כיצד הם משביחים את החברה ועל הדרך גם מחזירים את ההשקעה.
















