עסקה דרמטית בשוק הטלקום בארה"ב. חברת AT&T בחרה באריקסון לבניית רשת סלולרית חדשה מבוססת Open Ran ותכסה 70% מתעבורת הסלולר שלה בארצות הברית עד סוף 2026. בכך היא מציינת אבן דרך חשובה מאוד עבור הטכנולוגיה החדשה שלבטח תביא לשינויים בקרב מפעילים רבים נוספים ברחבי העולם. היקף החוזה מוערך בכ – 14 מיליארד דולר לאורך 5 שנים. בעסקה אריקסון מחליפה את נוקיה.
ORAN, או רשת גישה רדיו פתוחה, מבטיחה לצמצם את העלויות באופן דרמטי עבור מפעילות טלקום מכיוון שהיא משתמשת בתוכנה מבוססת ענן וציוד ממספר ספקים במקום להסתמך על ציוד קנייני המסופק על ידי חברות כגון נוקיה, אריקסון והוואווי שאינן פועלות זו עם זו.
בעולם לא מעט מפעילים בודקים את הטכנולוגיה לאורך שנים ועדיין לא ראינו אימוץ מסיבי שלה היות והמורכבות בפעולה בין מספר יצרנים והצורך לדאוג לתאימות ביניהם גוזלים משאבים רבים ולא כל המפעילים מסוגלים לכך. AT&T מסרה שניתחה את Open RAN במשך שישה חודשים עם צוות של מאות מומחים ובחנה מספר ספקים.
"כל הציוד החדש שאנחנו עומדים להציב יהיה בעל יכולת Open RAN," אמר כריס סמבר, נשיא AT&T Network, לרויטרס.
זכייה בעסקת Open RAN תהפוך את אריקסון לספקית הגדולה ביותר של AT&T כשהיא תשתלט לאט על חלקה של נוקיה, אמרה החברה.
נוקיה מסרה כי היא מודעת לתוכניות של AT&T וצופה שההכנסות שלה מ-AT&T בעסקי רשתות הסלולר יפלו בשנתיים-שלוש השנים הבאות. החברה הסבירה כי אם הייתה מבצעת את העסקה במחיר הזה המשמעות שלה הייתה עיכוב של 2-3 שנים בחזרה שלה לרווחיות תפעולית דו-ספרתית.
חשוב להדגיש כי Open RAN זו טכנולוגיה שמתמודדת עם קשיים באימוץ מכיוון שספקיות טלקום גדולות ובעיקר אריקסון, התנגדו לפתוח את הממשקים הקנייניים שלהן לחברות אחרות מחשש לאבד עסקים. בסופו של דבר העסקה מלמדת שאריקסון נכנעה למגמה העולמית.
סמברס צוטט ברויטרס אומר "אתה צריך לתת להם משהו שהם באמת רוצים, ובתמורה אנחנו הולכים לקבל משהו שלא רק AT&T רוצה אלא כל התעשייה רוצה", שהמשמעות של זה היא של-AT&T עדיין יהיו חוזים עם ספקיות Open RAN אחרות מחוץ לעסקה זו.
AT&T צופה שאתרי Open RAN משולבים במלואם יפעלו בשיתוף פעולה עם Ericsson ו-Fujitsu החל מ-2024. ב-2025, לרשת החברה יהיה ציוד ממספר ספקים.
|"זה לא ניסוי בקנה מידה קטן. זה אנחנו והשותף שלנו הולכים 100% על כל הקופה, אז אנחנו חושבים שזה באמת הולך לשנות את התעשייה" אמר סמבר.
אלון ברמן, מנכ"ל ארקיסון ישראל אמר היום: ״אריקסון מובילה שוב את התעשיה במהלך אסטרטגי שמדגיש את המחוייבות של החברה לחדשנות ולביצועים״.
















